torsdag 21. januar – uke 3
Ekstra fokus for Spandex Schneidler vil være å vise HP Latex-maskiner og passende materialer til disse, sier markedssjef Benjamin Koskinen. Foto: Privatbilde
Benjamin Koskinen hos forhandleren og skiltleverandøren Spandex Schneidler, oppsummerer selskapets tilbud på Sign & Print Connect.
– Vi vil vise et utvalg av produkter og nyheter fra vårt brede utvalg av ledende merkevarer. Dette er produkter for digitalprintere, skiltmakere, bilfolierere og selskaper som jobber med utskrivbare og selvklebende møbler og koronasikringer, sier markedssjef Benjamin Koskinen.
Hvilke produkter vil du investere i å markere ekstra mye?
– Vi vil fokusere på HP Latex og materialer som passer til disse maskinene. Vi har lenge hatt lateksteknologien i vårt sortiment, og de fleste av våre utskrivbare materialer er tilpasset til å fungere i disse maskinene. Selvfølgelig har vi også maskiner fra andre produsenter som bruker en annen teknologi.
Hva er forventningene dine til Connect?
– Vi er nysgjerrige på å se hvordan en digital messe kan fungere og håper å møte og inspirere nye og eksisterende kunder.
Sign&Print Connect arrangeres 9.-11. februar og er en virtuell, digital messe for den grafiske bransjen i Norden. Nettstedet signprintconnect.se åpner offisielt i morgen, 15. januar men du kan allerede nå gå inn der og registrere seg gratis. Noen selskaper har allerede åpnet sin messestand, slik at kunder kan begynne å bestille demotid og lese om nyhetene.
Roland DG lanserer VersaUV LEC2 rull-til-rull printer/kutter og flatbed S-serien. De nye modeller skal både utvide fordelene med UV-printing til et bredere medieområde pluss at de skal gi skarpere kvalitet, hevder printerfabrikanten.
Publisert av:I en artikkel før jul retter magasinet Kapital søkelyset mot innkjøpet av læremidler i skolen. På fire år fra 2015 til 2019 økte digitalandelen fra 11 til hele 34 prosent. Forskning tilsier imidlertid at innlæring er mye bedre når man leser fra papir enn fra digitale medier. Hva er det som gjør at skoleverket ikke lytter til forskning i dette spørsmålet?
Publisert av:Nye maskiner, programvare og etterbehandlingsløsninger. Det blir den røde tråden når Konica Minolta lader opp for Sign & Print Connect: – Vi vil fortsette med det vi gjorde på forrige Sign & Print Scandinavia da vi slo på stortromma – at vi er så mye mer, sier sjef for forretningsområdet, Roy Spennare.
Publisert av:Trykkeribransjen kan gjøre mer enn kommersielle jobber, emballasje eller storformatplakater. Trykt elektronikk er en milliardindustri og kommer mer og mer i fokus, spesielt trykte og fleksible sensorer. Sign & Print spør Matthew Dyson, teknisk analytiker i ID Tech Ex, om hvilke trykkerier som kan dra nytte av denne utviklingen, og hvilken kunnskap som kreves.
Publisert av:Den grafiske leverandøren Antalis vil finpusse til siste detalj på hva de vil vise fra sitt sortiment, når de stiller ut på den digitale messen Sign & Print Connect. Det er imidlertid sikkert at leverandøren av papir, emballasjeløsninger og materialer for trykking vil fokusere på to deler – storformat og miljø. – Vi snakker om […]
Publisert av:Lars Haargard, landssjef for Oki i Danmark, sier at de har gjennomgått en stor strategiendring, fra en vanlig produsent av printere til en spesialist innen utvalgte trykkløsninger. Det inkluderer flere for det grafiske segmentet. Han sier at tre hovedområder vil utgjøre selve kjerneinnholdet i selskapet når selskapet viser frem produkter på den digitale messen Sign & Print Connect 9-11. februar.
Vi presenterer noen av utstillerne på den kommende Sign & Print Connect -messen 9.-11. februar. Den arrangeres av svenske Sign & Print, men er åpen for besøkende og utstillere fra hele Norden. I denne artikkelen forteller den svenske Canon-sjefen litt om deres planer for den virtuelle messen.