Amedia Trykk og Polaris Trykk er nå Trykt i Norge-bedrifter.

Amedia oppfordrer til lokal trykking av valgkampmateriell foran høstens valg. Illustrasjon: Amedia

Takket være avtalen med Mediebedriftenes Landsforening (MBL) har nå flere bedrifter i grafisk bransje muligheten til å tilslutte seg «Trykt i Norge»-kampanjen. Dette er et skikkelig godt initiativ for å få norske forleggere til å begynne å tenke seg om når de velger trykkeri til sine produkter. Nå er det de store aktørene Amedia Trykk og Polaris Trykk som er de sist innmeldte, og da regner vi med at flere vil følge deres eksempel.

Amedia Trykk er en landsdekkende leverandør med syv hel- og deleide trykkerier i Lillestrøm, Innlandet, Larvik, Bodø, Egersund, Orkanger og Førde. De produserer dagsaviser, reklame og magasiner. –For oss er dette temaet viktig fordi vi er opptatt av bærekraft og å bygge oppunder norsk næringsliv, sier administrerende direktør i Amedia Trykk, Morten Kringler. –Vi oppfordrer til å trykke lokalt og på den måten verne om miljøet og norske arbeidsplasser. Dermed kompletterer Trykt i Norge verdiene våre på en god måte.

Polaris Trykk har seks avistrykkerier som trykker 105 forskjellige avistitler, i tillegg til tilbudsaviser for Norgesgruppens Spar- og Joker kolonialbutikker.

Amedia Trykk vil bruke merket på mange av sine produkter, deriblant 73 dagsaviser, reklamebrosjyrer og organisasjonsblader. –I disse dager kjører vi en annonsekampanje som oppfordrer landets politiske partier til å spare miljøet og trykke valgavisene lokalt, sier Kringler. –Våre trykkerier er rustet for små og store oppdrag, og kan produsere aviser i sidetall og opplag tilpasset hver enkelts behov, avslutter han.

Grafisk Bransjeforening har utarbeidet materiell som medlemmene av Trykt i Norge selv kan benytte i sin markedsføring. Det er snakk om alt fra annonsemaler og informasjonsbrosjyrer til sosiale medier-innhold og kort som takker for at kunden valgte et Trykt i Norge-produkt. –Det er viktig for oss at trykkeriene bruker merket aktivt, slik at det blir enda mer synlig fremover, understreker bransjesjef Kari Rømcke.

Er man ikke medlem av Grafisk Bransjeforening er det likevel mulig å ta kontakt med Rømcke og få i stand en egen avtale, slik at man kan ta varemerket «Trykt i Norge» i bruk på sine produkter og i reklameøyemed.

Trykt i Norge fortsetter presentasjonen av sine medlemsbedrifter:

Ernestus skilt og reklame

Kilde: Trykt i Norge

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Messe- og konferansevegger med Canons løsninger

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

I sin nyeste blogg forteller Canon om et besøk hos Marc Bric på Rud i Bærum for å sjekke om firmaet er fornøyde med sin nye Colorado 1630. De har brukt maskinen til produksjon av messe- og konferansevegger – da denne typen arrangementer nå er oppe og går igjen for fullt etter et par års pandemidvale.

Publisert av: