Amedia Trykk og Polaris Trykk er nå Trykt i Norge-bedrifter.

PUBLISERT: 28 januar 2021
OPPDATERT: 21 mars
Amedia oppfordrer til lokal trykking av valgkampmateriell foran høstens valg. Illustrasjon: Amedia

Takket være avtalen med Mediebedriftenes Landsforening (MBL) har nå flere bedrifter i grafisk bransje muligheten til å tilslutte seg «Trykt i Norge»-kampanjen. Dette er et skikkelig godt initiativ for å få norske forleggere til å begynne å tenke seg om når de velger trykkeri til sine produkter. Nå er det de store aktørene Amedia Trykk og Polaris Trykk som er de sist innmeldte, og da regner vi med at flere vil følge deres eksempel.

Amedia Trykk er en landsdekkende leverandør med syv hel- og deleide trykkerier i Lillestrøm, Innlandet, Larvik, Bodø, Egersund, Orkanger og Førde. De produserer dagsaviser, reklame og magasiner. –For oss er dette temaet viktig fordi vi er opptatt av bærekraft og å bygge oppunder norsk næringsliv, sier administrerende direktør i Amedia Trykk, Morten Kringler. –Vi oppfordrer til å trykke lokalt og på den måten verne om miljøet og norske arbeidsplasser. Dermed kompletterer Trykt i Norge verdiene våre på en god måte.

Polaris Trykk har seks avistrykkerier som trykker 105 forskjellige avistitler, i tillegg til tilbudsaviser for Norgesgruppens Spar- og Joker kolonialbutikker.

Amedia Trykk vil bruke merket på mange av sine produkter, deriblant 73 dagsaviser, reklamebrosjyrer og organisasjonsblader. –I disse dager kjører vi en annonsekampanje som oppfordrer landets politiske partier til å spare miljøet og trykke valgavisene lokalt, sier Kringler. –Våre trykkerier er rustet for små og store oppdrag, og kan produsere aviser i sidetall og opplag tilpasset hver enkelts behov, avslutter han.

Grafisk Bransjeforening har utarbeidet materiell som medlemmene av Trykt i Norge selv kan benytte i sin markedsføring. Det er snakk om alt fra annonsemaler og informasjonsbrosjyrer til sosiale medier-innhold og kort som takker for at kunden valgte et Trykt i Norge-produkt. –Det er viktig for oss at trykkeriene bruker merket aktivt, slik at det blir enda mer synlig fremover, understreker bransjesjef Kari Rømcke.

Er man ikke medlem av Grafisk Bransjeforening er det likevel mulig å ta kontakt med Rømcke og få i stand en egen avtale, slik at man kan ta varemerket «Trykt i Norge» i bruk på sine produkter og i reklameøyemed.

Trykt i Norge fortsetter presentasjonen av sine medlemsbedrifter:

Ernestus skilt og reklame

Kilde: Trykt i Norge

 

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12