HP: "Det blir en spennende vår"

PUBLISERT: 28 januar 2021
OPPDATERT: 28 januar
HP Lateks-printerserien vises under Sign & Print Connect. Foto: Pressebilde

Lateks-printere, som inkluderer både rulleprintere som hybrider og planprintere. Dette er HPs fokus når de presenterer deler av produktutvalget sitt fra Marketing and Development Center i Barcelona, ​​under Sign & Print Connect.

For mange, inkludert printerprodusenten HP, har 2020 vært et annerledes år med Covid-19. Printerprodusenten ser nå frem til en ny måte å møte kunder på via Sign & Print Connect.

Marcus Wollard, ansvarlig for forretningsområdet storformatproduksjon i Sverige, Finland og Baltikum.

– Det er spennende med et nytt digitalt forum som gjør det mulig å nå ut og snakke med mange besøkende samtidig. Vi vil via videolink demonstrere og vise HP-produkter direkte fra vårt markedsførings- og utviklingssenter i Barcelona, ​​sier Marcus Wollard, forretningsansvarlig for produksjonsområdet for storformat i Sverige, Finland og Baltikum.

Lateks-printerserien i fokus
Fra selskapets store produktportefølje for det grafiske markedet har de valgt å plukke ut og fokusere på HPs Lateks-printerserie, som inkluderer både rull-til-rullprintere samt hybrid- og flatbed-printere, sier Marcus Wollard.

– HP Lateks-printerserien er den mest miljøvennlige printerserien på markedet. HPs fjerde generasjon lateksblekk er, som før, vannbasert og inneholder ingen giftige eller miljøfarlige stoffer. Dette gjør det enkelt og trygt for våre brukere og kunder å jobbe med skriveren og utskriftene, sier Marcus Wollard og fortsetter:

– HP Lateks’ tydelige miljøfordeler gjør de godt egnet for innendørs applikasjoner i krevende miljøer som sykehus, barne- og fritidsområder. Lateksblekk er veldig fleksibelt og allsidig og passer godt til et stort antall forskjellige bruksområder for både utendørs og innendørs bruk.

Når det gjelder salg og installasjoner av disse maskinene, har året – til tross for utfordringene – sett bra ut.

– Covid-19 har satt sitt store preg på hele verden i 2020, også for det grafiske markedet. Når det gjelder salg, opprettholder HP ledelsen som en av markedets største produsenter som har solgt flest digitale storformatprintere til industrien i 2020.

Ser frem til å møte kunder
Nå ser selskapet frem til å møte masse interessante og morsomme kunder, sier Marcus Wollard, og viser til både eksisterende og nye. Fremover tror han at virtuelle evenementer vil fortsette å være en måte å møtes på.

– Alle selskaper og markeder vil måtte jobbe mer virtuelt og eksternt i fremtiden, inkludert det grafiske markedet. Jeg tror vi sannsynligvis vil se virtuelle arrangementer som en naturlig del i fremtiden, som et godt supplement til fysiske messer og utstillinger.

HP Latex R2000Plus printer. Foto: Pressebilde

«Det blir en spennende vår»
HPs strategi for 2021 er klar – å fortsette å skape teknologi for alle:

– HPs visjon er å skape teknologi som gjør livet bedre for alle, overalt – alle mennesker, bedrifter og alle samfunn rundt om i verden. For forretningsområdet storformat her på HP Sverige betyr dette å fortsette å markedsføre, selge og informere om HP Lateks-skriverserien – den mest miljøvennlige printerserien på markedet. Det blir en spennende og interessant vår, avslutter Marcus Wollard.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324