Lettere å bestille fra mobilen med ny nettbutikk

PUBLISERT: 15 februar 2021
OPPDATERT: 15 februar
Et nytt design av nettbutikken vil gjøre det enklere å bestille fra Onlineprinters, fra alle typer enheter. Foto: Pressebilde

Tyske Onlineprinters har solgt trykksaker via internett siden 2004, og sortimentet har vokst jevnt siden den gang. Selskapet har nå redesignet utformingen av nettbutikken for å gjøre den tydeligere og mer lettnavigert.

Onlineprinters har i dag mer enn 5000 forskjellige trykksaker i sitt sortiment som kan bestilles av kunder fra hele Europa i millioner av forskjellige varianter. Etter hvert som sortimentet har vokst, har utseendet på nettbutikken også endret seg. For å gjøre det tydeligere for brukeren, har selskapet laget et nytt design med maler som har større hvite områder, skriver Onlineprinters i en pressemelding.

– Dermed har vi nå også skapt tekniske forutsetninger ved å gjøre det mulig for kundene å enkelt surfe på nettet via smarttelefoner og nettbrett helt til produktdetaljssidene og gjennom hele bestillingsprosessen, sier Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos Onlineprinters.

Flere bruker mobiltelefonene sine
I følge Onlineprinters har det vært en tendens til at kunder ofte bruker en vanlig datamaskin til selve bestillingen, for eksempel for å laste opp trykkdata. Men før og etter selve bestillingen blir mobilenheter i økende grad brukt, for eksempel for å finne ut mer om trykktjenester og produkter eller for å spore bestillingen. Nå vil kundene altså kunne utføre hele bestillingsprosessen på mobiltelefonen eller nettbrettet.

Oppgraderingen av utseendet til nettbutikken er utført i samarbeid med Kernpunkt i Köln og inkluderer 22 lands nettbutikker som nå vil ha det nye ensartede designet.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong