Tyske Onlineprinters har solgt trykksaker via internett siden 2004, og sortimentet har vokst jevnt siden den gang. Selskapet har nå redesignet utformingen av nettbutikken for å gjøre den tydeligere og mer lettnavigert.
Onlineprinters har i dag mer enn 5000 forskjellige trykksaker i sitt sortiment som kan bestilles av kunder fra hele Europa i millioner av forskjellige varianter. Etter hvert som sortimentet har vokst, har utseendet på nettbutikken også endret seg. For å gjøre det tydeligere for brukeren, har selskapet laget et nytt design med maler som har større hvite områder, skriver Onlineprinters i en pressemelding.
– Dermed har vi nå også skapt tekniske forutsetninger ved å gjøre det mulig for kundene å enkelt surfe på nettet via smarttelefoner og nettbrett helt til produktdetaljssidene og gjennom hele bestillingsprosessen, sier Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos Onlineprinters.
Flere bruker mobiltelefonene sine
I følge Onlineprinters har det vært en tendens til at kunder ofte bruker en vanlig datamaskin til selve bestillingen, for eksempel for å laste opp trykkdata. Men før og etter selve bestillingen blir mobilenheter i økende grad brukt, for eksempel for å finne ut mer om trykktjenester og produkter eller for å spore bestillingen. Nå vil kundene altså kunne utføre hele bestillingsprosessen på mobiltelefonen eller nettbrettet.
Oppgraderingen av utseendet til nettbutikken er utført i samarbeid med Kernpunkt i Köln og inkluderer 22 lands nettbutikker som nå vil ha det nye ensartede designet.