Lettere å bestille fra mobilen med ny nettbutikk

Et nytt design av nettbutikken vil gjøre det enklere å bestille fra Onlineprinters, fra alle typer enheter. Foto: Pressebilde

Tyske Onlineprinters har solgt trykksaker via internett siden 2004, og sortimentet har vokst jevnt siden den gang. Selskapet har nå redesignet utformingen av nettbutikken for å gjøre den tydeligere og mer lettnavigert.

Onlineprinters har i dag mer enn 5000 forskjellige trykksaker i sitt sortiment som kan bestilles av kunder fra hele Europa i millioner av forskjellige varianter. Etter hvert som sortimentet har vokst, har utseendet på nettbutikken også endret seg. For å gjøre det tydeligere for brukeren, har selskapet laget et nytt design med maler som har større hvite områder, skriver Onlineprinters i en pressemelding.

– Dermed har vi nå også skapt tekniske forutsetninger ved å gjøre det mulig for kundene å enkelt surfe på nettet via smarttelefoner og nettbrett helt til produktdetaljssidene og gjennom hele bestillingsprosessen, sier Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) hos Onlineprinters.

Flere bruker mobiltelefonene sine
I følge Onlineprinters har det vært en tendens til at kunder ofte bruker en vanlig datamaskin til selve bestillingen, for eksempel for å laste opp trykkdata. Men før og etter selve bestillingen blir mobilenheter i økende grad brukt, for eksempel for å finne ut mer om trykktjenester og produkter eller for å spore bestillingen. Nå vil kundene altså kunne utføre hele bestillingsprosessen på mobiltelefonen eller nettbrettet.

Oppgraderingen av utseendet til nettbutikken er utført i samarbeid med Kernpunkt i Köln og inkluderer 22 lands nettbutikker som nå vil ha det nye ensartede designet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Nordisk emballasjemesse i mai

Tekst: Peter Ollén |

De internasjonale messene er avlyst, men 10. – 12. mai arrangeres en nordisk, digital messe med fokus på emballasje og e-handel. Det er AGI-forlaget med Pack Sweden som arrangerer og tidsskriftet nord emballage er involvert i markedsføring og regi av foredragene. Messen har fått navnet Packnorth.

Publisert av: