Under navnet Heidelberg Plus samles alle digitale tjenester som Heidelberg tilbyr sine kunder. I fremtiden vil kunder kunne få tilgang til hele Heidelbergs digitale verden ved hjelp av en enkelt innlogging.
Heidelberg Plus inkluderer alt fra tilstedeværelse på internett med nettside og eShop, til ulike ytelsesrapporter, overvåking og serviceapplikasjoner i produksjonssektoren og tilgang til instruksjonsvideoer, samt manualer som dekker tekniske aspekter og applikasjoner.
Utviklingen innen skybasert teknologi, Tingenes Internett, Big Data og kunstig intelligens (AI) har skapt nye muligheter. Som Heidelberg nå bringer sammen for å gi bedre utnyttelse.
– Digitaliseringen av våre kunderelasjoner er nøkkelen til bedre samarbeid med våre kunder over hele verden. Målet vårt er at Heidelberg Plus-økosystemet skal forenkle måten vi samarbeider på og gi dem en opplevd merverdi, forklarer Ludwig Allgoewer, leder for salg og markedsføring i Heidelberg.
Heidelberg kombinerer dermed eksisterende applikasjoner med nye tjenester for kunder. I fremtiden vil det bare være ett enkelt tilgangspunkt. Herfra kan alle brukerne få en fullstendig oversikt over all informasjon og verktøy, nettverksfunksjoner og hele Heidelbergs serviceportefølje. Dette gjør det raskt og enkelt å få informasjon, kjøpe varer (eShop) og overvåke driften.
Over 1600 trykkerier bruker allerede Heidelberg Assistant (HDA) for å få tilgang til produksjonsdataene sine. For å få de aktuelle tjenestene, må de være registrert eller ha kjøpt spesifikke tjenester (f.eks. Maintenance Manager) som kontraktskunde.
–Det som allerede imponerer brukerne mer enn noe annet, er muligheten til å bruke mobile enheter til å overvåke maskinens drift, kjøpe forbruksvarer eller opprette serviceforespørsler,» sier Ludwig Allgoewer.
Heidelberg Plus vil bli presentert for publikum for første gang på messen China Print i mai.