Heidelberg samler alle sine digitale tjenester i en portal

PUBLISERT: 15 april 2021
OPPDATERT: 21 mars

Under navnet Heidelberg Plus samles alle digitale tjenester som Heidelberg tilbyr sine kunder. I fremtiden vil kunder kunne få tilgang til hele Heidelbergs digitale verden ved hjelp av en enkelt innlogging.

Heidelberg Plus inkluderer alt fra tilstedeværelse på internett med nettside og eShop, til ulike ytelsesrapporter, overvåking og serviceapplikasjoner i produksjonssektoren og tilgang til instruksjonsvideoer, samt manualer som dekker tekniske aspekter og applikasjoner.

Utviklingen innen skybasert teknologi, Tingenes Internett, Big Data og kunstig intelligens (AI) har skapt nye muligheter. Som Heidelberg nå bringer sammen for å gi bedre utnyttelse.

– Digitaliseringen av våre kunderelasjoner er nøkkelen til bedre samarbeid med våre kunder over hele verden. Målet vårt er at Heidelberg Plus-økosystemet skal forenkle måten vi samarbeider på og gi dem en opplevd merverdi, forklarer Ludwig Allgoewer, leder for salg og markedsføring i Heidelberg.

Heidelberg kombinerer dermed eksisterende applikasjoner med nye tjenester for kunder. I fremtiden vil det bare være ett enkelt tilgangspunkt. Herfra kan alle brukerne få en fullstendig oversikt over all informasjon og verktøy, nettverksfunksjoner og hele Heidelbergs serviceportefølje. Dette gjør det raskt og enkelt å få informasjon, kjøpe varer (eShop) og overvåke driften.

Over 1600 trykkerier bruker allerede Heidelberg Assistant (HDA) for å få tilgang til produksjonsdataene sine. For å få de aktuelle tjenestene, må de være registrert eller ha kjøpt spesifikke tjenester (f.eks. Maintenance Manager) som kontraktskunde.

–Det som allerede imponerer brukerne mer enn noe annet, er muligheten til å bruke mobile enheter til å overvåke maskinens drift, kjøpe forbruksvarer eller opprette serviceforespørsler,» sier Ludwig Allgoewer.

Heidelberg Plus vil bli presentert for publikum for første gang på messen China Print i mai.

Siste nytt

Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

I mai 2024 begjærte daværende HBO Nova Print i Haugesund seg konkurs. Noen dager senere kom Ålgård Offset inn som ny majoritetseier, og selskapet endret navn til HBO Grafisk. Et drøyt år etter ser det mye lysere ut.
HBO Grafisk Grethe Nygaard
Ett år etter konkursen: HBO Grafisk har snudd minus til pluss

Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Ricoh lanserer en oppgradering av Ricoh Pro C5400 som skal kombinere høyere kapasitet og forbedret driftseffektivitet med økt brukervennlighet. Serien er utviklet for å møte de varierte behovene til både kommersielle trykkerier og bedriftskunder.
RICOH_ProC5400
Produksjonsskrivere med forbedret ytelse og brukervennlighet

Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Den svenske forhandleren NI Solutions deltok på vårens Sign, Print & Promotion-messe for å bli bedre kjent med det norske markedet. I porteføljen sin har de to relativt nye varemerker innen storformat.
Flora 2 ver 2
Stor interesse for Floras oppgraderte planskriver

Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Tallinn blir den første europeiske hovedstaden som forbyr PVC-reklame i det offentlige rom utendørs.
tallinn-584127_1280
Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Les videre

Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Tallinn blir den første europeiske hovedstaden som forbyr PVC-reklame i det offentlige rom utendørs.
tallinn-584127_1280
Europeisk hovedstad forbyr PVC-reklame

Merkur Grafisk investerer i tre Ricoh-presser

Merkur Grafisk har inngått avtale med Ricoh Norge om investering i tre Ricoh Pro C9500-produksjonspresser. Anskaffelsen er et strategisk grep for å modernisere produksjonslinjen og samtidig styrke selskapets miljøprofil.
Merkur Shake hands (1)
Merkur Grafisk investerer i tre Ricoh-presser

Heidelberg inngår samarbeid med Manroland

Heidelbergs 175-års-jubileum markeres med nytt samarbeid med Manroland og åpning av verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg inngår samarbeid med Manroland

Postnord Strålfors får kjøpe 21 Grams

I juli 2024 annonserte det statseide svenske trykkeriet Postnord Strålfors sin intensjon om å kjøpe opp selskapet 21 Grams. Nå har det svenske Konkurrensverket gitt klarsignal til oppkjøpet, men har lagt føringer for virksomhetene. Begge firmaene opererer også i Norge.
Marie Konkurrensverket
Postnord Strålfors får kjøpe 21 Grams