«Vi skal ikke være billigst, men best! Dessverre hender det at vi er begge deler.»

(Denne artikkelen ble publisert på trykk i mainummeret av «Sign & Print» men med en trykkfeil i overskriften som ikke ble oppdaget i korrekturen. Her er det korrekt overskrift)

Rune Hansen fra EyeCatcher foran jem & fix lokaler i Norge som benytter seg av både dukskilter og profilbokstaver i sin profilering.

Rune Hansen ses på av mange som den mest kunnskapsrike når vi kommer til lysskilt med dukfront. De aller fleste skiltfirmaer i Skandinavia kjenner til ham og hans produkt, EyeCatcher lysreklameskilt. I 25 år har han trofast deltatt på messer og truffet kunder gjennom direkte besøk.

Artikkelen sto på trykk i Sign&Print nr 230 som nå er sendt ut til våre abonnenter.

I sin karriere har Rune Hansen på Slitu stått for produksjon og salg av nesten 36 000 kvm lysskilt med dukfront. Disse henger på fasader til mindre bedrifter og store kjeder i omtrent hver eneste krok rundt i hele Skandinavia. Meste kjent for folk flest er de kanskje skiltene på samtlige av de 7-8 største flyplassene i Norge i tillegg til Arlanda, Landvetter og Sturup i Sverige og Kastrup i Danmark.

Helt på tampen av 2016 var han i samtaler med en gammel og god kunde av han, Signtronic fra Jönköping om de kunne tenke seg kjøpe hele EyeCatcher-konseptet med hud og hår, for på den måten bli en komplett skiltprodusent. Et frø var sådd og i mars 2017 materialiserte det seg i en avtale der Signtronic kjøpte EyeCatcher-produktet mot at Rune Hansen startet et datterselskap til Signtronic AB i Norge. Det norske selskapet tok navnet EyeCatcher lysreklame og feirer i disse dager fireårsjubileum.

Rune Hansen har i de nevnte 25 årene kun snakket om skilter med dukfront på inn- og utpust, men de siste fire årene har han også kunne supplere med cirka 30 nye skiltprofiler i sin portefølje.
Tidligere kunne han miste oppdrag fordi kunden for eksempel valgte frittstående bokstaver fremfor en lyskasse med dukfront, men nå kan han tilby alle andre alternativer også, og således klare å få et salg selv om kunden velger en annen skiltløsning.

–Jeg leverer nå skilter til en rekke skiltfirmaer i hele Norge og stortrives i min nye jobb. Hver dag byr på ulike spennende utfordringer. De som kjenner meg fra før vet også at jeg ikke får sove dersom jeg ikke klarer å holde det jeg lover med tanke på leveringstider etc. Signtronic er av samme oppfatning som meg på dette området så jeg kan fortelle at jeg sover godt om natten.

På tampen av intervjuet sier Hansen:
– Vi skal ikke være billigst, vi skal være best, men dessverre hender det at vi er begge deler.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.