"Vi skal ikke være billigst, men best! Dessverre hender det at vi er begge deler."

PUBLISERT: 7 mai 2021
OPPDATERT: 7 mai

(Denne artikkelen ble publisert på trykk i mainummeret av «Sign & Print» men med en trykkfeil i overskriften som ikke ble oppdaget i korrekturen. Her er det korrekt overskrift)

Rune Hansen fra EyeCatcher foran jem & fix lokaler i Norge som benytter seg av både dukskilter og profilbokstaver i sin profilering.

Rune Hansen ses på av mange som den mest kunnskapsrike når vi kommer til lysskilt med dukfront. De aller fleste skiltfirmaer i Skandinavia kjenner til ham og hans produkt, EyeCatcher lysreklameskilt. I 25 år har han trofast deltatt på messer og truffet kunder gjennom direkte besøk.

Artikkelen sto på trykk i Sign&Print nr 230 som nå er sendt ut til våre abonnenter.

I sin karriere har Rune Hansen på Slitu stått for produksjon og salg av nesten 36 000 kvm lysskilt med dukfront. Disse henger på fasader til mindre bedrifter og store kjeder i omtrent hver eneste krok rundt i hele Skandinavia. Meste kjent for folk flest er de kanskje skiltene på samtlige av de 7-8 største flyplassene i Norge i tillegg til Arlanda, Landvetter og Sturup i Sverige og Kastrup i Danmark.

Helt på tampen av 2016 var han i samtaler med en gammel og god kunde av han, Signtronic fra Jönköping om de kunne tenke seg kjøpe hele EyeCatcher-konseptet med hud og hår, for på den måten bli en komplett skiltprodusent. Et frø var sådd og i mars 2017 materialiserte det seg i en avtale der Signtronic kjøpte EyeCatcher-produktet mot at Rune Hansen startet et datterselskap til Signtronic AB i Norge. Det norske selskapet tok navnet EyeCatcher lysreklame og feirer i disse dager fireårsjubileum.

Rune Hansen har i de nevnte 25 årene kun snakket om skilter med dukfront på inn- og utpust, men de siste fire årene har han også kunne supplere med cirka 30 nye skiltprofiler i sin portefølje.
Tidligere kunne han miste oppdrag fordi kunden for eksempel valgte frittstående bokstaver fremfor en lyskasse med dukfront, men nå kan han tilby alle andre alternativer også, og således klare å få et salg selv om kunden velger en annen skiltløsning.

–Jeg leverer nå skilter til en rekke skiltfirmaer i hele Norge og stortrives i min nye jobb. Hver dag byr på ulike spennende utfordringer. De som kjenner meg fra før vet også at jeg ikke får sove dersom jeg ikke klarer å holde det jeg lover med tanke på leveringstider etc. Signtronic er av samme oppfatning som meg på dette området så jeg kan fortelle at jeg sover godt om natten.

På tampen av intervjuet sier Hansen:
– Vi skal ikke være billigst, vi skal være best, men dessverre hender det at vi er begge deler.

Les videre

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Kreativiteten flyter i Lommedalen

Med helt unike løsninger som blander trykte produkter med digital signage, har Adpoint blitt et selskap hvor tallene stadig peker oppover. Og den reisen har bare så vidt begynt spør du grunnleggeren Pawel Karalus.
Adpoint lucka

Et verktøy til alle prosesser i skiltfirmaet

Det belgiske programvareselskapet Dataline Solutions har utviklet den modulære programvaren Multiline for å administrere alle funksjonene til et skiltfirma, eller et hvilket som helst annet grafisk firma.
Jef_Stoffels

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik