"Vi skal ikke være billigst, men best! Dessverre hender det at vi er begge deler."

PUBLISERT: 7 mai 2021
OPPDATERT: 7 mai

(Denne artikkelen ble publisert på trykk i mainummeret av «Sign & Print» men med en trykkfeil i overskriften som ikke ble oppdaget i korrekturen. Her er det korrekt overskrift)

Rune Hansen fra EyeCatcher foran jem & fix lokaler i Norge som benytter seg av både dukskilter og profilbokstaver i sin profilering.

Rune Hansen ses på av mange som den mest kunnskapsrike når vi kommer til lysskilt med dukfront. De aller fleste skiltfirmaer i Skandinavia kjenner til ham og hans produkt, EyeCatcher lysreklameskilt. I 25 år har han trofast deltatt på messer og truffet kunder gjennom direkte besøk.

Artikkelen sto på trykk i Sign&Print nr 230 som nå er sendt ut til våre abonnenter.

I sin karriere har Rune Hansen på Slitu stått for produksjon og salg av nesten 36 000 kvm lysskilt med dukfront. Disse henger på fasader til mindre bedrifter og store kjeder i omtrent hver eneste krok rundt i hele Skandinavia. Meste kjent for folk flest er de kanskje skiltene på samtlige av de 7-8 største flyplassene i Norge i tillegg til Arlanda, Landvetter og Sturup i Sverige og Kastrup i Danmark.

Helt på tampen av 2016 var han i samtaler med en gammel og god kunde av han, Signtronic fra Jönköping om de kunne tenke seg kjøpe hele EyeCatcher-konseptet med hud og hår, for på den måten bli en komplett skiltprodusent. Et frø var sådd og i mars 2017 materialiserte det seg i en avtale der Signtronic kjøpte EyeCatcher-produktet mot at Rune Hansen startet et datterselskap til Signtronic AB i Norge. Det norske selskapet tok navnet EyeCatcher lysreklame og feirer i disse dager fireårsjubileum.

Rune Hansen har i de nevnte 25 årene kun snakket om skilter med dukfront på inn- og utpust, men de siste fire årene har han også kunne supplere med cirka 30 nye skiltprofiler i sin portefølje.
Tidligere kunne han miste oppdrag fordi kunden for eksempel valgte frittstående bokstaver fremfor en lyskasse med dukfront, men nå kan han tilby alle andre alternativer også, og således klare å få et salg selv om kunden velger en annen skiltløsning.

–Jeg leverer nå skilter til en rekke skiltfirmaer i hele Norge og stortrives i min nye jobb. Hver dag byr på ulike spennende utfordringer. De som kjenner meg fra før vet også at jeg ikke får sove dersom jeg ikke klarer å holde det jeg lover med tanke på leveringstider etc. Signtronic er av samme oppfatning som meg på dette området så jeg kan fortelle at jeg sover godt om natten.

På tampen av intervjuet sier Hansen:
– Vi skal ikke være billigst, vi skal være best, men dessverre hender det at vi er begge deler.

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324