Print Supplies er med på den PVC-frie revolusjonen

PUBLISERT: 2 september 2021
OPPDATERT: 2 september

TAYA Groups har kunngjort nytt distribusjonspartnerskap av materialet KAVALAN i Norge med Print Supplies AS.

Fredrik Roswall fra Print Supplies AS

–Da vi først hørte om KAVALAN PVC-frie serien, syntes vi det var for godt til å være sant! Men da vi hadde muligheten til å teste materialene, ble vi imponert over den enestående trykkbarheten og sveisbarheten, hevder Fredrik Roswall fra Print Supplies AS.

Ettersom etterspørselen etter bærekraftige alternativer til PVC-materialer fortsetter å øke betydelig over hele Europa, kunngjør TAYA Groups et nytt partnerskap med Print Supplies AS for eksklusiv distribusjon av PVC-frie produkter i Norge av merke KAVALAN. Med virkning fra 1. september 2021 vil avtalen gjøre det mulig for Print Supplies AS å tilby hele KAVALAN-serien på 100 prosent rene storformatmedier til sin kundebase på det norske markedet.

–Vi er glade for å distribuere KAVALAN -produkter til det norske markedet, og skulle bare ønske at vi hadde startet vårt samarbeid med TAYA tidligere, sier Fredrik Roswall.

KAVALAN-serien er et revolusjonerende PVC-fritt alternativ til tradisjonelle banner- og tekstilmaterialer. KAVALANs bærekraftige legitimasjon er bevist og verifiserbar takket være en omfattende livssyklusanalyse prosess som er fullført på den siste serien materialer.

–Dette har vært et veldig travelt år for TAYA så langt, og har inngått nye partnerskap med KAVALAN -distributører rundt om i verden og sett bedrifter levendegjøre utrolige, kreative prosjekter med våre produkter, sier Vincent Lin, visepresident i TAYA Groups. –Hva kan være en bedre indikator på hvor mye tidevannet vender mot PVC-frie materialalternativer som leverer kvalitet og bærekraft? Vi er stolte over å jobbe med en distributør som virkelig er begeistret og lidenskapelig opptatt av KAVALAN -serien. Print Supplies AS er den ideelle partneren for å bringe KAVALAN til Norge og gi norske virksomheter muligheten til å bruke materialer med høy ytelse som er trygge for planeten.

 

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

EFI tenker utenfor boksen – lanserer unikt system for esketrykk

På Drupa presenterte EFI en løsning sammen med Packsize for personalisert fullfargetrykk på bølgepappemballasje - men også andre inkjetnyheter.
EFI-3-1024x683

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324