Premiere for digitale skilt

PUBLISERT: 21 oktober 2021
OPPDATERT: 21 oktober
Kristine Berg og Sverre Hagerup-Nilsen foran Multigraf Touchline CPC375 XPRO. Foto: Anja Degerholm

Etterbehandling i form av det digitale skjærebordet PFI Blade B2 fra Duplo og Multigrafs Touchline CPC375 XPRO hadde hovedrollen på Quadients stand. En annen nyhet for det norske markedet ble også vist der: interaktive skjermer fra Clevertouch.

– Dette er første gang vi satser på digital skilting, sier Kristine Berg, markedssjef for Quadient Norway.
Skjermene kan bl.a. brukes av selskaper eller organisasjoner innen utdanning og helse, for eksempel for å booke avtaler eller et velkomstskilt i en resepsjon.

– Tanken er at prepress -avdelingen skal produsere innholdet og enkelt kunne laste det opp til skjermene som har en integrert programvare, sier Kristine Berg.

Skjærebordet Duplo PFI Blade B2 har en helautomatisert prosess og kan skjære i de fleste materialer unntatt plexiglass og opptil seks millimeter. Maskinen kan også utføre perforering.

Multigrafs Touchline CPC375 XPRO er faktisk to maskiner i en, forklarer Sverre Hagerup-Nilsen, Key Account Manager i Quadient.
– Den skjærer, folder og perforerer, i begge retninger. Det er en videreutvikling av Touchline CF375 og vises for første gang i Norge, sier han.

Les videre

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324