En McKinsey-undersøkelse viser at målrettet kommunikasjon kan drive en omsetningsvekst på 10 til 30 %. Det forteller Craig Lewis, øverste ansvarlige for Enterprise Printing hos Ricoh Europe.
Han tilføyer selvsagt at Ricoh, med de nyeste forbedringer i FusionPro-softwaren, hjelper virksomheter i alle størrelser med å lage effektive målrettede kampanjer. Det skjer ved å fjerne kompleksitet og omkostninger fra prosessen.
Suiten av verktøy til design og produksjon av personlig markedsføring og kommunikasjon gir mulighet for å produsere dokumenter som er tilpasset individuelt til både trykt og digital levering. FusionPro er integrert med Adobe InDesign og Acrobat og gir på den måten et plug-and-play-brukergrensesnitt. Dermed kan det opprettes individuelle dokumenter fra nesten enhver designfil som kan konverteres til PDF.
Den nye versjonen øker funksjonaliteten ved å forenkle genereringen af FusionPros regelbaserte maler. Den bruker data til å danne målrettede, relevante beskjeder, som viser seg å øke mottakernes svarprosenter.
Den ekstra funksjonaliteten gjør det mulig for brukerne å:
- Konvertere rikt formatert statisk tekst i en PDF-fil til variable rammer. Det fjerner behovet for å importere de variable rammene fra InDesign.
- Tilføye gjennomsiktighetseffekter til bilder og tekst, hvilket gir ytterligere designmuligheter.
- Tilføye flere datakilder og å filtrere data gjennom et nytt brukergrensesnitt for å forenkle håndteringen av primære og sekundære datafiler.
- Administrere variable rammer og synlighet gjennom grupper av handlinger for å spare tid ved å tilføye designregler og funksjonalitet.
- Få adgang til nye malguider for å bygge tabeller med full funksjonalitet, noe som fjerner behovet for Java-scriptkoding.