tirsdag 17. mai – uke 20
Det er ikke prisen på trykksaker som avgjør om de produseres eller ikke. Det er effekten. Dersom en trykksak ikke oppleves som effektiv for arbeidet som skal gjøres, velges en annen kanal.
Fordi. Hvis trykksaken er valgt bort, ikke tenk på hvordan du kan selge den billigere. Tenk på hvordan du kan gjøre den mer effektivt for denne kunden.
Et visittkort i et merkelig format?
En brosjyre med spesialeffekter som gjør den tas vare på?
En overraskende falsing?
En innpakning med preging?
En selvlysende farge?
Det er innkjøperens jobb å prøve å presse prisen. Og det er din jobb å forsvare prisen din. Men begge disse tingene er bare noe som skjer til slutt. Det viktige er at selve produktet gir maksimal nytte for brukeren.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av:
Peter Ollén peker på et viktig område, det å gjøre trykksaken mer effektiv for kunden.
Jeg vil også bringe inn viktigheten over hvor og hvordan budskapet kommer best frem til leser / forbruker. Da er det viktig å tenke design, skrift, typografi og lesbarhet.
Forskningsresultater viser dette klart og tydelig.