Antalis kjøper tysk emballasjefirma

PUBLISERT: 5 april 2022
OPPDATERT: 21 mars

Antalis har underskrevet en avtale om oppkjøp av BB Pack Group i Tyskland som tilbyr emballasjeløsninger og har spesialisert seg i netthandelsbransjen.

Antalis har underskrevet et bindende tilbud som har til hensikt å kjøpe opp BB Pack Group i Tyskland – BB Pack, cr8 Packaging og Printmate. Dette gir Antalis mulighet til å sette et større avtrykk på det rasket voksende emballasjemarkedet.

Tilbudet er forutsatt oppfyllelse av vanlige betingelser, noe som inkluderer at de tyske konkurransemyndighetene godkjenner overdragelsen.

BB Pack er en emballasjedistributør som spesialiserer seg inne netthandel og tilbyr et bredt sortiment av emballasjematerialer, design og skreddersydde løsninger. Firmaet hadde en konsolidert omsetning på €42 millioner i 2021.

Chief Executive Officer i Antalis, Hervé Poncin, kommenterer angående avtalen:

«Oppkjøpet av BB Pack vil løfte det generelle bidraget som emballasje utgjør for Antalis’ konsoliderte bruttofortjeneste og styrke Antalis’ posisjon i den raskt voksende bransjen for distribusjon av emballasje.»

Utover oppkjøpet på det tyske markedet fortsetter Antalis å styrke sin kapasitet til å kunne betjene internasjonale kunder i hele Europa med skreddersydde emballasjeløsninger, heter det i en pressemelding fra Antalis.

Michael Bube, administrerende direktør i BB Pack sier:

«Siden selskapet ble grunnlagt i 1999 har vår virksomhet vokst til å bli en anerkjent og spesialisert leverandør av emballasjekonsepter og -løsninger til netthandels- og industribransjen. Ved å slutte oss til Antalis konsernet kan vi øke vår kundeportefølje og ekspandere internasjonalt»

Om Antalis
Antalis er en del av det japanske konsernet Kokusai Pulp & Paper som har hovedkontor i Japan og er på Tokyo Stock Exchange med en omsetning på ca. €4.2 milliarder i 2021. I Europa og Latin-Amerika er Antalis markedsledende innen B2B-distribusjon av papir og emballasjeløsninger samt nr. 2 innen distribusjon av medier for visuell kommunikasjon. Med hovedkontor i Paris, opererer Antalis i 30 land og har 3.800 ansatte til å betjene over 100.000 kunder.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324