Antalis kjøper tysk emballasjefirma

PUBLISERT: 5 april 2022
OPPDATERT: 21 mars

Antalis har underskrevet en avtale om oppkjøp av BB Pack Group i Tyskland som tilbyr emballasjeløsninger og har spesialisert seg i netthandelsbransjen.

Antalis har underskrevet et bindende tilbud som har til hensikt å kjøpe opp BB Pack Group i Tyskland – BB Pack, cr8 Packaging og Printmate. Dette gir Antalis mulighet til å sette et større avtrykk på det rasket voksende emballasjemarkedet.

Tilbudet er forutsatt oppfyllelse av vanlige betingelser, noe som inkluderer at de tyske konkurransemyndighetene godkjenner overdragelsen.

BB Pack er en emballasjedistributør som spesialiserer seg inne netthandel og tilbyr et bredt sortiment av emballasjematerialer, design og skreddersydde løsninger. Firmaet hadde en konsolidert omsetning på €42 millioner i 2021.

Chief Executive Officer i Antalis, Hervé Poncin, kommenterer angående avtalen:

«Oppkjøpet av BB Pack vil løfte det generelle bidraget som emballasje utgjør for Antalis’ konsoliderte bruttofortjeneste og styrke Antalis’ posisjon i den raskt voksende bransjen for distribusjon av emballasje.»

Utover oppkjøpet på det tyske markedet fortsetter Antalis å styrke sin kapasitet til å kunne betjene internasjonale kunder i hele Europa med skreddersydde emballasjeløsninger, heter det i en pressemelding fra Antalis.

Michael Bube, administrerende direktør i BB Pack sier:

«Siden selskapet ble grunnlagt i 1999 har vår virksomhet vokst til å bli en anerkjent og spesialisert leverandør av emballasjekonsepter og -løsninger til netthandels- og industribransjen. Ved å slutte oss til Antalis konsernet kan vi øke vår kundeportefølje og ekspandere internasjonalt»

Om Antalis
Antalis er en del av det japanske konsernet Kokusai Pulp & Paper som har hovedkontor i Japan og er på Tokyo Stock Exchange med en omsetning på ca. €4.2 milliarder i 2021. I Europa og Latin-Amerika er Antalis markedsledende innen B2B-distribusjon av papir og emballasjeløsninger samt nr. 2 innen distribusjon av medier for visuell kommunikasjon. Med hovedkontor i Paris, opererer Antalis i 30 land og har 3.800 ansatte til å betjene over 100.000 kunder.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01