De går grønnere i materialutvalget

Stellan Pehrson i Papyrus utstilling med produktmedia på Sign & print Scandinavia. Foto: Claes Nordström

Mer miljøvennlige alternativer med produktmedier som er fulle av folier, lerret og wrapping-vinyler mest i visuell kommunikasjon. Dette er budskapet på Sign & Print-messen.
– Spesielt når det gjelder Viscom-produktene jobber vi med en miljøtenkning og PVC-fritt, sier Stellan Pehrson ved Papyrus.

Et høydepunkt i Papyrus’ produktspekter i utstillingen er et lerretsmateriale laget av resirkulert polyester. Et tårn med pet-flasker i standen symboliserer hvor mye plast som kastes i havet og hvordan du som materialkjøper kjøper produkter og samtidig slår et slag for miljøet.

– Den bruker 28,4 pet-flasker per kvadratmeter. For en rull som er 1.370 millimeter bred, trengs det 1970 flasker som du som kjøper er med på å hente opp fra havet, sier Stellan Pehrson.

PVC-fri bilfolie fra produsenten Grafityp. Foto: Claes Nordström

I tillegg til materialer til alle typer skilting vises også prøver av bilfolie. En folie fra produsenten Grafityp som er i sentrum:

– Den første ekte pvc-frie wrap-folien, sier Stellan Pehrson hos Papyrus og forklarer: – Tidligere har alt PVC-fritt materiale vært litt skjørt. Det har hatt lett å briste. Men med denne wrapping-folien kan du trekke og strekke så mye du vil.

– En annen stor ting er at alt her er brannklassifisert etter B1.

Foto: Claes Nordström

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.