LOS Digital kjøper Renessanse Media

LOS Digital i Larvik kjøper alle aksjene i Renessanse Media AS. Sistnevntes trykkeri og bokbinderi flyttes til Larvik, der LOS etablerer et “større bokbinderi med fokus på hardcover, softcover og spiraliserte produkter.” Det melder LOS Digital i en pressemelding.

LOS Digital har de senere år utviklet seg til å bli en av de største digitaltrykkeriene i Skandinavia, og har satset stort på eskeproduksjon og bokproduksjon for to år siden.

– Å få med Renessanse Media på laget er vi svært stolte over. De har en stor kunnskap om bokproduksjon og førtrykk, og dette vil passe perfekt inn i profilen LOS Digital har, sier daglig leder i LOS Digital, Eirik Andersen.

Trond Torstensen, daglig leder i Renessanse Media, sier i pressemeldingen at man har vært på jakt etter en partner en god stund, og at man er veldig fornøyd med at det ble LOS Digital.

– Vi har de seneste årene ønsket flere ben å stå på, men har innsett at det krevde større økonomiske muskler for å lykkes. Vi valgte derfor å ta kontakt med de i bransjen vi så opp til og som vi kunne passe inn hos. Vi er derfor stolte over å kunne meddele at vi blir en del av LOS Digital. Alle ansatte i Renessanse Media får tilbud om å være med videre hos LOS Digital, sier Torstensen.

Etter sammenslåingen vil LOS Digital være alene om å kunne tilby produksjon av hardcover bøker under samme tak. med muligheter for unik trykkvalitet med det beste utstyret fra HP Indigo, flere av Canons beste maskiner og spesialeffekter som lakk og foliepreg på Scodix Ultra 202 og markedets beste boklinje for mellomvolum, kan LOS Digital tilby både PUR limfreste og trådheftede bøker.

«Alle prosesser fra førtrykk, trykk, foliering, lakk og preg til innbinding foregår under samme tak. Dette sparer tid, kostnader og er bra for miljøet,» avslutter pressemeldingen.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: