Ny undersøkelse: Kundekommunikasjon på papir engasjerer fremdeles best

PUBLISERT: 8 august 2022
OPPDATERT: 8 august
Britiske Royal Mail har publisert en rapport om papirbasert reklame.

Alle aldersgrupper engasjerer seg i kundekommunikasjon som havner i postkassen, inkludert generasjon Z og millennials viser en ny britisk undersøkelse utført av markedsavdelingen i Royal Mail fra juni 2022.

83 % av de forespurte forbrukerne ønsker å velge om de vil motta kommunikasjon fysisk i postkassen eller digitalt som e-post. 50 prosent synes ikke at papirløst alternativ er positivt.

Undersøkelsen viste at da 42 prosent av respondentene ble oppfordret til å gå papirløst i fjor og nesten halvparten ble tilbudt insentiver til å gjøre det, var det kun rundt 24 prosent som valgte å gjøre det, og bare halvparten av respondentene var glade for å bli papirløse. Dette tyder på at det vil være lurt for de som sender ut reklame å imøtekomme kundenes ønsker, da 88 prosent av de forespurte leser hele eller mesteparten av den fysiske reklameposten, sammenlignet med 76 prosent for e-poster, 58 prosent for reklame via tekstmeldinger og 44 prosent for varsler på apper.

Ved å granske tallene nærmere fant undersøkelsen at det er dobbelt så stor sannsynlighet for at folk oppgir at de forstår komplisert informasjon når den blir presentert for dem i fysisk post sammenlignet med digitale formater, og 57 prosent av respondentene rapporterer at det er mindre sannsynlig at de går glipp av noe hvis det kommer til dem i et fysisk format.

Undersøkelsen fant at alle aldersgrupper engasjerer seg i fysisk post, inkludert generasjon Z og millennials som setter pris på det personlige preget som Royal Mails produkt «kundepost» gir. De engasjerer seg mer enn e-post: 85 prosent av dem åpner den; 65 prosent tar vare på den for fremtidig referanse; 49 prosent la det fra seg for å ta det frem senere og ikke minst – 40 prosent viser det til andre i husstanden.

Lenker: Rapporten via Marketreach i UK.

Two Sides Nordic ser nærmere på resultatene.

Les videre

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag

"Om et år snakker vi ikke mer om KI, vi bare bruker det"

På vårseminaret til Grafisk bransjeforening Øst i Horten skal de blant annet snakke om KI - kunstig intelligens, og hva det betyr for grafisk bransje og andre industriområder. Men om et år eller to vil vi ikke lenger ha foredrag og kurs i KI - det vil være integrert i eksisterende programvare og vi kommer bare til å bruke det uten å tenke så nøye over teknologien bak. Det mener i hvert fall Kåre Bjørn Jensen fra Intellia Consulting.
Kare_01

Landets kanskje viktigste trykkeri er modernisert

Universitet i Oslo (UiO), med over 27 000 studenter og 6 600 ansatte, rommer ikke bare en institusjon for læring – men også et avgjørende trykkeri. Det lille, men betydningsfulle, og svært effektive Grafisk senter har i samarbeid med Canon gjennomført en omfattende moderniseringsprosess med fokus på kvalitet, bærekraft og effektivitet.
Trykkeriet UiO-kopi

Fra kjellertrykkeri til globalt milliardkonsern

Torsten Janssons New Wave Group har gjort en imponerende vekstreise og nærmer seg 10 milliarder kroner i omsetning. Men det slutter ikke der, målet er å doble omsetningen. – Jobben min er morsommere enn noen gang, sier Torsten Jansson i et intervju med Sign&Print.
Torsten-1-1024x691

Siste nytt

Etikettmarkedet falt 25 prosent

Etter korona, hvor etikettmarkedet eksploderte, var fallet på 25,8 % i 2023 (ifølge FINAT) kanskje å forvente. Likevel beskriver Claus Søndergaard, fra UPM Raflatac, det som et tøft år, men sier samtidig at forventningene til 2024 er positive.
Claus_UPMRaflatac

Utgir unikt verktøy for visualisering av foliedesign

Zeno lanseres nå i Norge. Et verktøy som vil hjelpe til å visualisere kundenes drømmer i 3D og forkorte salgsprosessen.
Zeno kollage

Arbeidshester og neonutskrifter hos SwissQprint

Planskriveren Kudu og rulleprinteren Karibu skal sammen med iøynefallende neontrykk trekke til seg blikkene på Swissqprints stand under Fespa.
SQP-trade-fair-1024x683

Rådgivning og kreativitet skal ta Wera inn i fremtiden

Wera i Porsgrunn har de siste 20 årene utviklet seg fra et rendyrket trykkeri til et "360 graders kommunikasjonshus". Med Dag Brekke-Rasmussen tilbake ved roret er siktet nå stilt inn mot å utvikle det konseptet enda mer.
Wera Dag