CopyCat profilerer Trondheim maraton - derfor utvides samarbeidet

PUBLISERT: 15 september 2022
OPPDATERT: 15 september
Tida da Trondheim Maraton hadde flere funksjonærer enn deltakere er for lengst forbi. I år var arrangementet større og proffere enn noen gang – med CopyCat som stolt leverandør av trykkmateriell.

Trondheim Maraton ble arrangert første gang i 1969, og er med det landets eldste maraton. Allikevel har interessen for langløp i den trønderske hovedstaden til tider vært laber. Det ville Bedriftsidretten i Midt-Norge gjøre noe med. I 2011 dro de derfor i gang en festival med kortere distanser og trimtilbud.

Etterhvert begynte det «å ta av», og nå er Trondheim Maraton den folkefesten den fortjener å være. I år stilte 6000 løpere til start – og med arenabannere, messevegger og plakatering fra CopyCat rundt omkring i byen var det ingenting å si på synligheten!

Det var i 2019 at Bedriftsidretten i Midt-Norge, som arrangerer løpet sammen med eier Nidelv IL, begynte å se seg om etter en ny leverandør av trykktjenester. At valget falt på nettopp CopyCat, var ikke tilfeldig.

– CopyCat er veldig synlige i andre arrangementer, for eksempel Oslo Maraton. Så det er naturligvis positivt for oss å bli assosiert med dem – og så skader det jo ikke at sentrale personer i CopyCat selv er med og deltar i løpet, sier avdelingsleder i Bedriftsidretten i Midt-Norge, Morten Eliassen. Han understreker imidlertid at det ikke var maraton-interessen blant CopyCat-ansatte som gjorde utslaget – men derimot fagkunnskapen.

– Akkurat det er et nøkkelord her. For oss er det helt avgjørende å knytte til oss samarbeidspartnerne med ekspertise innen sitt felt. CopyCat vet akkurat hva som skal til for at vi skal bli synlige.

Morten sier samarbeidet gradvis har blitt større og større – og at det ikke lenger begrenser seg til Trondheim Maraton.

– Bedriftsidretten arrangerer mange små og store eventer i løpet av et år, og da velger vi alltid CopyCat. Når løpsdagen nærmer seg, er det mange brikker som skal på plass. Da kan det fort bli mye armer og bein, innrømmer prosjektlederen.

– Ting kommer gjerne i siste liten. Men uansett hvor mye som skal printes eller hvor kort frist vi har, har jeg aldri hørt gjengen i CopyCat si noe annet enn «det fikser vi!» Servicen de yter er helt enestående. Og kvaliteten står alltid til 20 i stil!

I år reiste en gjeng på elleve personer fra CopyCat oppover fra Oslo til Trondheim for å være med på maratonet – enten som deltakere eller heiagjeng.

Hva betyr det for samarbeidet?

– En sånn ting treffer oss jo midt i arrangør-hjertet. Det er ingen tvil om at det betyr mye for dem, og det gjør at vi ønsker å gi mye tilbake til CopyCat også – blant annet i form av å tilrettelegge for god synlighet av logoen deres.

Og at CopyCat kommer til å spille en viktig rolle i Trondheim Maraton også i årene som kommer, er helt sikkert.

– Framover skal vi revitalisere hele arrangementet, blant annet ved å skifte logo. Det er mye som skal trykkes opp, og da blir CopyCat en nøkkelpartner for oss, avslutter Morten Eliassen.

Les videre

HID 2025: Innovasjoner i etterbehandlingsleddet

Ettersom trykkpresser produserer raskere og raskere, stilles det også høyere krav til effektiv etterbehandling. Vi har sett nærmere på noen utstillere som spesialiserer seg på akkurat dette området.
Kollage-efterbeh-768x512

HID 2025: Verdenspremiere av inlineløsning for Canon iX

Under Hunkeler Innovation Days viste Horizon og Canon et samarbeid for første gang angående en integrert løsning, med Horizons brosjyrelinje for Canons arkmatede høyhastighetspresse varioPRINT iX3200.
Horizon-Jack-Naresh-1024x683

HID 2025: Digitaltrykket vil ta mer av offset-kaka

Annethvert år inviterer Hunkeler til en firedagers messe i Sveits for å vise frem innovative løsninger på trykk langs hele kjeden, fra prepress til trykking og etterbehandling. Årets messe viste frem flere teknologiske fremskritt innen digitaltrykk som kan fremskynde overgangen fra offset.
Fujifilm-3-1024x683

Alt for messen på en stand

Messeprodukter het tidligere Smarttelt og skiftet navn etter å ha utvidet sortimentet med produkter for messestand. På Sign, Print & Promotion viser de litt av hva de kan tilby.
Messeprod 3

Siste nytt

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Brectus – hvor femårsplaner virker

Brectus i Moss har de siste par årene blitt mer produksjonsbedrift. Det betyr kortere leveringstid og større pågang fra forhandlerkunder innen media og reklame. Bedriften har også en god posisjon som leverandør til grafiske virksomheter.
Heidi-Hoen-Brectus

Norgespremiere for Plockmatics nye DigiFold Ultra

På Drupa i fjor drysset Plockmatic ut nyheter, ikke minst en oppgradert versjon av Morgana DigiFold Ultra. Den vises nå i Norge for første gang.
Plockmatic-1-1024x683