Allkopi Netprint endrer navn

PUBLISERT: 5 oktober 2022
OPPDATERT: 21 mars
MAKE!Graphics er det nye navnet

Siden 1957 har de operert under navnet Allkopi, og de siste 7 år som Allkopi Netprint. Årsaken til at de nå skifter navn, er at det gamle navnet forbindes med kopi og print. Nå har dette blitt bare en liten del av firmaets virsomhet, ifølge et pressekriv i anledning navnebyttet. Hverdagen preges nå mer av rådgivning, profilering, utsmykning og øvrig markedsmateriell.

Hvorfor MAKE!Graphics?
«For oss er navnet en selvfølge. Oversatt til norsk betyr «make» å lage, og det er den beste beskrivelsen på det vi gjør, hver dag, i vår bedrift. Det er noe vi gjør alle sammen, uansett stilling, rolle og avdeling. Vi lager idéer og konsepter. Vi lager design. Vi lager produkter. Vi lager også relasjoner, både med våre kunder og kollegaer. Vi lager muligheter og gode opplevelser. Vi lager kultur og et godt miljø. Vi lager hverandres hverdag!
Litt artig å tenke at «make», uttalt på norsk, betyr bl.a. bedre halvdel. Det understreker den verdien vi ønsker å skape i et godt samarbeid. Vi lager hverandre gode!»

Hva annet blir nytt i MAKE!Graphics?
«Vi skal gjennom ganske store endringer den kommende tiden, det kommer våre ansatte og våre kunder til å merke. Det er lagt en ny strategi for selskapet som innebærer en ny visjon, misjon og nye verdier. I tillegg har vi noen strategiske prioriteringer som vil sørge for en utvikling av våre rådgivende tjenester og vår miljøposisjon. Nøyaktig hva dette innebærer vil vi fortelle mer om de nærmeste månedene. Vi gleder oss til en positiv endring i takt med og på lag med fremtiden.»

Administrerende direktør Espen Husebø Daland. Foto: Jan Cezary Hubrich – Allkopi Netprint

Les videre

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Stor interesse for Brand Factory etter konkursen

Etter konkursen i Brand Factory Printhouse og Brand Factory Holding ser konkursbostyreren gode forutsetninger for å finne kjøpere til de to selskapene, alternativt deler av virksomheten. Prosessen forventes å være ferdig i løpet av desember måned.
Brand-Factory-1024x683

"Liker ikke tanken på å avvikle"

Per Rune Guldbrandsen har drevet Kopi Partner i Sandefjord i 25 år. På grunn av alder og ønske om latere dager har han forsøkt å selge sin virksomhet uten hell – til tross for stabile omsetningstall.
Kopipartner

Siste nytt

En fordel med PVC-fritt i måling av CO2-avtrykk

Spandex har fått et konsulentselskap til å utføre en uavhengig validering av karbonavtrykket til populære trykk- og skjærefolier i ImagePerfect-serien. Resultatene viser at de PVC-frie produktene etterlater et mindre fotavtrykk sammenlignet med tradisjonelle folier.
Evergreen Spandex

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Trykkeriet med kunst som nisje

Da kunstneren Tammo Rist fikk et stipend brukte han pengene til å kjøpe en Epson-printer for å kunne skrive ut sine egne verk – og andres. Det skulle utvikle seg til digitaltrykkeriet PIGS.
PIGS Tammo