Allkopi Netprint endrer navn

PUBLISERT: 5 oktober 2022
OPPDATERT: 21 mars
MAKE!Graphics er det nye navnet

Siden 1957 har de operert under navnet Allkopi, og de siste 7 år som Allkopi Netprint. Årsaken til at de nå skifter navn, er at det gamle navnet forbindes med kopi og print. Nå har dette blitt bare en liten del av firmaets virsomhet, ifølge et pressekriv i anledning navnebyttet. Hverdagen preges nå mer av rådgivning, profilering, utsmykning og øvrig markedsmateriell.

Hvorfor MAKE!Graphics?
«For oss er navnet en selvfølge. Oversatt til norsk betyr «make» å lage, og det er den beste beskrivelsen på det vi gjør, hver dag, i vår bedrift. Det er noe vi gjør alle sammen, uansett stilling, rolle og avdeling. Vi lager idéer og konsepter. Vi lager design. Vi lager produkter. Vi lager også relasjoner, både med våre kunder og kollegaer. Vi lager muligheter og gode opplevelser. Vi lager kultur og et godt miljø. Vi lager hverandres hverdag!
Litt artig å tenke at «make», uttalt på norsk, betyr bl.a. bedre halvdel. Det understreker den verdien vi ønsker å skape i et godt samarbeid. Vi lager hverandre gode!»

Hva annet blir nytt i MAKE!Graphics?
«Vi skal gjennom ganske store endringer den kommende tiden, det kommer våre ansatte og våre kunder til å merke. Det er lagt en ny strategi for selskapet som innebærer en ny visjon, misjon og nye verdier. I tillegg har vi noen strategiske prioriteringer som vil sørge for en utvikling av våre rådgivende tjenester og vår miljøposisjon. Nøyaktig hva dette innebærer vil vi fortelle mer om de nærmeste månedene. Vi gleder oss til en positiv endring i takt med og på lag med fremtiden.»

Administrerende direktør Espen Husebø Daland. Foto: Jan Cezary Hubrich – Allkopi Netprint

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12