Allkopi Netprint endrer navn

PUBLISERT: 5 oktober 2022
OPPDATERT: 21 mars
MAKE!Graphics er det nye navnet

Siden 1957 har de operert under navnet Allkopi, og de siste 7 år som Allkopi Netprint. Årsaken til at de nå skifter navn, er at det gamle navnet forbindes med kopi og print. Nå har dette blitt bare en liten del av firmaets virsomhet, ifølge et pressekriv i anledning navnebyttet. Hverdagen preges nå mer av rådgivning, profilering, utsmykning og øvrig markedsmateriell.

Hvorfor MAKE!Graphics?
«For oss er navnet en selvfølge. Oversatt til norsk betyr «make» å lage, og det er den beste beskrivelsen på det vi gjør, hver dag, i vår bedrift. Det er noe vi gjør alle sammen, uansett stilling, rolle og avdeling. Vi lager idéer og konsepter. Vi lager design. Vi lager produkter. Vi lager også relasjoner, både med våre kunder og kollegaer. Vi lager muligheter og gode opplevelser. Vi lager kultur og et godt miljø. Vi lager hverandres hverdag!
Litt artig å tenke at «make», uttalt på norsk, betyr bl.a. bedre halvdel. Det understreker den verdien vi ønsker å skape i et godt samarbeid. Vi lager hverandre gode!»

Hva annet blir nytt i MAKE!Graphics?
«Vi skal gjennom ganske store endringer den kommende tiden, det kommer våre ansatte og våre kunder til å merke. Det er lagt en ny strategi for selskapet som innebærer en ny visjon, misjon og nye verdier. I tillegg har vi noen strategiske prioriteringer som vil sørge for en utvikling av våre rådgivende tjenester og vår miljøposisjon. Nøyaktig hva dette innebærer vil vi fortelle mer om de nærmeste månedene. Vi gleder oss til en positiv endring i takt med og på lag med fremtiden.»

Administrerende direktør Espen Husebø Daland. Foto: Jan Cezary Hubrich – Allkopi Netprint

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

Messetjeneste blir en del av Aksell

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.
Messetjeneste

Stor forretning i Sverige: Åtta45 kjøper opp By Wind og GBGT Box

Trykkeriet By Wind og emballasjeselskapet GBGT Box blir en del av Åtta45. En utvidelse som vil øke selskapets produksjonskapasitet innen både trykking og emballasje.
Atta45-ver-2-1024x683

Scandinavian Print Group ekspanderer ytterligere

Scandinavian Print Group (SPG) med hovedkontor i Skarpnäck utenfor Stockholm kjøper danske Step Print Power.
Esben_Mols_Kabell

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324