NG Digitals nye kontor - en testpalett for kreativitet

PUBLISERT: 12 oktober 2022
OPPDATERT: 19 desember
Petter Lundqvist og André Inghilleri er fornøyde med kontorflyttingen.

De nye lokalene betyr ikke bare et større areal for bedriften å vokse på, det er også et sted hvor de kan teste og vise frem sine egne produkter.
– Kundene må av og til se hva de kan gjøre for å få egne ideer, sier daglig leder og administrerende direktør André Inghilleri.

Denne mandags morgenen er det full rulle ute i Amundrød, like nord for Larvik. Byggematerialer heises opp i en løftekran og en dumper frakter bort jorda som blir til overs etter grunnprepareringen. Det er byggingen av nabohuset til NG Digitals nye kontor som er i gang.

– Akkurat nå er det mye som skjer her ute, sier salgssjef Petter Lundquist der han står utenfor hovedinngangen til det nye kontoret.

Kjøkkenet i marmor? Nei en marmorfarget folie.

I forhold til naboene ble deres bygning klar allerede i november 2021 og i januar året etter gikk flyttelasset. De har nå vært på plass i seks måneder og så langt er både Petter Lundquist og hans kollega, daglig leder og administrerende direktør André Inghilleri, godt fornøyde. Kanskje har det sammenheng med at André Inghilleri selv har tegnet bygget sammen med arkitekten Egil Nygaard.

– Så det er helt tilpasset våre behov, sier han.

De som stiger inn i ankomsthallen blir møtt av store glassvinduer med mye lys og dobbel takhøyde. Her er det plass til å holde kurs i å lage skilt og det er utstilt maskiner. I øverste etasje er det kontorplasser, møterom og kjøkken – men de fyller mer enn bare én funksjon.

– Kundene må noen ganger se hva de kan gjøre for å få egne ideer, og da er kontoret vårt et perfekt showrom, sier André Inghilleri.

Toalettene med jungeltema

Han viser frem et toalett i første etasje dekorert i et jungeltema, tapetsert med en folie som har et mønster av bambuspinner.

– Dette har vi trykket på en hvit folie, sier André Inghilleri og fortsetter:

– Det er den desidert vanligste folien vi selger, det høres kanskje kjedelig ut men sånn er det. På messer og slikt viser man gjerne frem de spreke, men de er ikke våre storselgere. Her kan vi vise hva man kan gjøre og hvordan man kan tenke med interiør.

Planen er at alle rom skal innredes med deres egne produkter. Allerede nå i møterommet kan man drømme seg bort til Provence, og det som ser ut som et marmorbord på kjøkkenet er faktisk en vanlig treplate kledt i en mønstret folie.

– Jeg har alltid testet ting hjemme selv, kledd trappene mine i en tremønstret folie og tapetsert kjøkkenet på nytt, kona synes noen ganger det blir litt for mye, sier André Inghilleri lattermildt.

Det er materialene som er storselgerne hos NG Digital, men de selger også maskiner, monteringsverktøy og displayer. Det nyeste tilskuddet til produksjonen er LED-belysning for skilt. Der er de forhandlere for det belgiske selskapet Vivalyte.

Det nyeste tilskuddet i sortimentet, LED-belysning fra Vidalyte.

– Etter pandemien har det blitt enda viktigere for oss å holde leverandørene våre så nært som mulig. Vi har merket en etterspørsel blant kundene etter LED men ønsket å tilby noe av god kvalitet som ikke ligger på den andre siden av jorden, så det passet perfekt med Vivalyte, sier André Inghilleri.

Den nye LED-belysningen er bare en brøkdel av 7500 produkter de selger, og alt får god plass i det nye lageret. De nye lokalene er egentlig litt større enn hva de har behov for i dagens situasjon. Med 2000 kvadratmeter har de ti ansatte store flater å bevege seg på.

I entréhallen står maskiner på utstilling. Her holder foretaket også kurs.

Men André Inghilleri og Petter Lundquist føler ikke noe hastverk med å vokse, de søker nye medarbeidere, men ser på bygget som et sted å utvikle seg og vokse sakte.

– Vi satser på en vekst på fem til ti prosent per år. Det er sunt for da trenger du ikke kapital. Vi sier selvfølgelig ikke nei til å vokse mer enn det, men det er viktig å ikke glemme kunden, sier André Inghilleri.

– Vi er så gamle at vi vet at de viktigste kundene er de vi allerede har, sier Petter

I fjor var selskapets omsetning på drøyt 50 millioner, en personlig milepæl. En av grunnene til at de valgte å investere i et nytt bygg er den stø veksten.

Hvordan kommer de nye lokalene til å hjelpe dere i fremtiden?

– Det er nettopp det at vi har et sted å vise frem ting, jeg har alltid vært lidenskapelig opptatt av kreativitet og her kan vi vise hva du kan gjøre med produktene våre, sier André Inghilleri.

Noe de gjorde i mai da de holdt åpent hus for kundene sine for første gang.

– Vi grillet og hadde det hyggelig, litt festlig sånn, sier Petter Lundquist og André Inghilleri legger til:

– Nettopp slike ting er det veldig bra å ha disse lokalene til.

André Inghilleri og Petter Lundqvist

Siste nytt

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

Fujifilm lanserer Revoria XMF PressReady Lite, en arbeidsflytløsning skreddersydd for mindre bedrifter som ønsker å automatisere arbeidsflyten sin.
1280x400_Revoria_XMF_PressReady_Lite_Image_0
Fujifilm med ny arbeidsflytløsning for små trykkvirksomheter

HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Flere nye funksjoner i HPs programvare, inkludert en dedikert KI-agent og chatbot for trykkproduksjon, er utformet for å gjøre det enklere for skrivere å automatisere arbeidsflyter.
HP-Nio.-PR-foto
HP avslører ny chatbot til trykkproduksjon

Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Sammen med produkteksperter fra HP i Barcelona inviterer Antalis Norge  deg til en heldag om storformat. Lær mer om de nyeste trendene og hvordan du kan oppnå maksimal lønnsomhet ved å selge de riktige applikasjonene.
Christer w
Event med Antalis og HP: Maksimér din storformatproduksjon

Les videre

Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Sarah Schumacher hjelper trykkerier med å tiltrekke seg nye generasjoner til trykkeribransjen. Det handler om hvordan bedrifter kommuniserer, styrker kunnskapen om bransjen, men også om å samarbeide mer med opplæringskurs.
Sarah-Schumacher
Sara Schumacher, 25 år: Slik kan grafisk bransje tiltrekke seg yngre

Durst styrker nærværet i Norden

Durst Group overtar Molanders Sign & Display. Selskapet endrer navn til Durst Nordic og har ansatt en ny administrerende direktør for å erstatte Hans Molander som går av med pensjon.
Img
Durst styrker nærværet i Norden

Ny satsing skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansatt Michael Gram Riemann som ansvarlig for partnersamarbeidet i Norden og visse østeuropeiske land.
Revoria
Ny satsing skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Lars Nilsson blir administrerende direktør i Marabus datterselskap i Europa

Marabu Scandinavias administrerende direktør Lars Nilsson får en sentral rolle i Marabus europeiske datterselskap. I forbindelse med dette trer Victor Bildsten inn som visepresident i Marabu Scandinavia.
Marabu-ver-2-1024x682
Lars Nilsson blir administrerende direktør i Marabus datterselskap i Europa