Interiør er fremtiden ifølge Antalis

PUBLISERT: 7 desember 2022
OPPDATERT: 9 januar
Christer Bratz er salgsdirektør for visuell kommunikasjon i Antalis Norge.

Inspirasjon, inspirasjon og enda mer inspirasjon, det er hva Antalis vil bidra med på Sign, Print & Promotion-messen 8. 9. februar. Og så håper de selvsagt på å få treffe både kunder og leverandører og diskutere fremtiden for den grafiske bransjen.

De som besøker Sign, Print & Promotion-messen vil ikke finne store flatbed-printere eller skjærebord på Antalis sin stand. I stedet vil selskapet fokusere på å vise frem sluttproduktene og dermed inspirere de besøkende.

– Akkurat, det blir ikke noe utpreget produktstand. Standen vår vil i stedet være et sted for inspirasjon og en møteplass for våre kontakter. Så det blir ikke et tradisjonelt opplegg med hardware denne gangen, men et sterkt fokus på sluttprodukt og vekstmuligheter, sier Christer Bratz som er salgsdirektør for visuell kommunikasjon i Antalis Norge.

Det høres litt uvant ut – hvorfor har dere valgt å gjøre det slik?
– Det vi vet fra tidligere messer er at samtalene ofte blir veldig fokusert på det som står foran en. Vi mener at både vi og våre kunder er mer tjent med å snakke om hvordan vi sammen best når ut til sluttkunden, sier han og fortsetter:

– For vår del ønsker vi å styre samtalen litt bort fra produktet og over til de kreative mulighetene og hvordan inspirasjon skaper vekst.

En måte å treffe gamle kjente på

Ifølge Christer Bratz er Sign Print & Promotion-messen et utmerket sted for nettopp slike møter. Det er både nye og gamle kunder og leverandører til stede, så det er flere muligheter for å diskutere bransjens utvikling.

– For oss er det den største verdien messen har, sier han.

Coala Interior Film er Antalis dekorative selvklebende dekorasjonsfolier. Foto: Claes Nordström.
Står foran et skifte

Kanskje er det viktigere nå enn noensinne. De siste årene har vært både urolige og vanskelige for flere bedrifter. Og selv om bransjen gjennomsyres av fremtidstro, ser det ikke ut til å bli bedre i nær fremtid.

Hvordan ser du på den grafiske bransjen i 2023?
– Det blir kanskje ikke et år for vekst sier Christer Bratz, men legger så til:

– Vi har massevis av produkter i den grafiske bransjen som er aktuelle også i nedgangstider, men da må vi fortelle kundene at de finnes! Det kan være et dårlig år for roll-ups, men det kan være et veldig godt år for interiørdekor.

Og derfor velger Antalis å presentere sluttproduktene på messen, rett og slett for å vise at mulighetene finnes innenfor den grafiske bransjen. Et ansvar som Christer Bratz mener de må ta.

– Antalis har et valg, vi kan velge å være en boxpusher, å kun selge maskiner fra et lager. Eller så kan vi velge å være den leverandøren som hjelper kundene å generere vekst. Det gjør vi ved å øke kompetansen og kunnskapene innen interiør, dekor og øvrige sluttprodukter. Den rollen vil vi bli enda sterkere i.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

"Kjempesuksess" for Canons Arena24

Den 4. og 5. september ble Canons hovedkontor i Oslo forvandlet til en dynamisk møteplass for selskapets kunder, partnere og medarbeidere: Canon Arena24. Med 18 faglige sesjoner og tre parallelle foredragsspor, kunne deltakerne fordype seg i temaer som blant annet dokumenthåndtering, kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomi.
Canon Arena 24-71

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Agfas nye automatiseringsløsninger: Grizzlybjørn får robotselskap

Agfa presenterer robotløsninger for inkjetprintere og flatbed-presser. Innovasjonene eksemplifiserer hvordan automatisering kan endre høyvolumsproduksjon, ifølge produsenten.
Agfa kollage

Siste nytt

Nytt nummer av Sign & Print ute nå

Det nye nummeret av magasinet Sign & Print har nå forlatt trykkeriet og er på vei ut til grafiske bedrifter i hele Norge.
Magasinet

Schur viser ny printerteknikk som erstatter etiketter

Den danske emballasjegiganten Schur har utviklet en trykkteknikk som kan eliminere behovet for etiketter. Den ble vist på Sign Print & Pack-messen i Odense, Danmark.
Schur-kollage-768x500

"Kjempesuksess" for Canons Arena24

Den 4. og 5. september ble Canons hovedkontor i Oslo forvandlet til en dynamisk møteplass for selskapets kunder, partnere og medarbeidere: Canon Arena24. Med 18 faglige sesjoner og tre parallelle foredragsspor, kunne deltakerne fordype seg i temaer som blant annet dokumenthåndtering, kunstig intelligens, IT-sikkerhet og økonomi.
Canon Arena 24-71

Veien til Norges største grafiske produksjonshus

Merkur Grafisk har det siste året vokst betraktelig gjennom fire oppkjøp. I april 2025 flytter samtlige av selskapene inn i splitter nye lokaler på Langhus, like utenfor Oslo. Sign&Print har intervjuet daglig leder Kjetil Sjøeng om veien dit og hva Merkur 2.0 kommer til å innebære.
Merkur kollage