Interiør er fremtiden ifølge Antalis

PUBLISERT: 7 desember 2022
OPPDATERT: 9 januar
Christer Bratz er salgsdirektør for visuell kommunikasjon i Antalis Norge.

Inspirasjon, inspirasjon og enda mer inspirasjon, det er hva Antalis vil bidra med på Sign, Print & Promotion-messen 8. 9. februar. Og så håper de selvsagt på å få treffe både kunder og leverandører og diskutere fremtiden for den grafiske bransjen.

De som besøker Sign, Print & Promotion-messen vil ikke finne store flatbed-printere eller skjærebord på Antalis sin stand. I stedet vil selskapet fokusere på å vise frem sluttproduktene og dermed inspirere de besøkende.

– Akkurat, det blir ikke noe utpreget produktstand. Standen vår vil i stedet være et sted for inspirasjon og en møteplass for våre kontakter. Så det blir ikke et tradisjonelt opplegg med hardware denne gangen, men et sterkt fokus på sluttprodukt og vekstmuligheter, sier Christer Bratz som er salgsdirektør for visuell kommunikasjon i Antalis Norge.

Det høres litt uvant ut – hvorfor har dere valgt å gjøre det slik?
– Det vi vet fra tidligere messer er at samtalene ofte blir veldig fokusert på det som står foran en. Vi mener at både vi og våre kunder er mer tjent med å snakke om hvordan vi sammen best når ut til sluttkunden, sier han og fortsetter:

– For vår del ønsker vi å styre samtalen litt bort fra produktet og over til de kreative mulighetene og hvordan inspirasjon skaper vekst.

En måte å treffe gamle kjente på

Ifølge Christer Bratz er Sign Print & Promotion-messen et utmerket sted for nettopp slike møter. Det er både nye og gamle kunder og leverandører til stede, så det er flere muligheter for å diskutere bransjens utvikling.

– For oss er det den største verdien messen har, sier han.

Coala Interior Film er Antalis dekorative selvklebende dekorasjonsfolier. Foto: Claes Nordström.
Står foran et skifte

Kanskje er det viktigere nå enn noensinne. De siste årene har vært både urolige og vanskelige for flere bedrifter. Og selv om bransjen gjennomsyres av fremtidstro, ser det ikke ut til å bli bedre i nær fremtid.

Hvordan ser du på den grafiske bransjen i 2023?
– Det blir kanskje ikke et år for vekst sier Christer Bratz, men legger så til:

– Vi har massevis av produkter i den grafiske bransjen som er aktuelle også i nedgangstider, men da må vi fortelle kundene at de finnes! Det kan være et dårlig år for roll-ups, men det kan være et veldig godt år for interiørdekor.

Og derfor velger Antalis å presentere sluttproduktene på messen, rett og slett for å vise at mulighetene finnes innenfor den grafiske bransjen. Et ansvar som Christer Bratz mener de må ta.

– Antalis har et valg, vi kan velge å være en boxpusher, å kun selge maskiner fra et lager. Eller så kan vi velge å være den leverandøren som hjelper kundene å generere vekst. Det gjør vi ved å øke kompetansen og kunnskapene innen interiør, dekor og øvrige sluttprodukter. Den rollen vil vi bli enda sterkere i.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Onlinetrykkeri begynner å selge materialer

Unitedprint, som driver nettrykkeriet Print24, begynner å selge materialer via merket Infowerk. Dette gjelder blant annet papir, plater og kartong.
Toivo

Konica Minolta premiereviste kjempemaskin for B2+

Konica Minolta hadde premiere på sin nye B2+ UV-inkjetprinter, AccurioJet 60000 under Drupa. De viste også sin nye high chroma-maskin med et utvidet fargerom for virkelig iøynefallende farger.
FotoJet-83-1024x683

Cloudlab vil hjelpe trykkeriene med netthandel

Tyske Cloudlab Solutions er en etablert leverandør av web-to-print løsninger innen både trykk og emballasje. Med den nye versjonen X3 tar selskapet i bruk KI når det gjelder blant annet design og prissetting.
Cloudlab-1024x683

Siste nytt

Handel på Drupa: RK Grafisk først i Norge med kjempemaskin fra MGI

RK Grafisk styrker sine muligheter til foredling med partiell lakk og varmfoliering ved å investere i en MGI Jetvarnish 3D Evo75. Handelen ble gjort på Drupa og installasjonen blir den første i Norge.
KM RK Grafisk

Stor skjærebordspesial: Bordene blir større og mer automatiske

Skjærebord finner veien inn i stadig flere grafiske bedrifter. Flatbed-skjæreteknologien rommer så mange muligheter for etterbehandling av spesielle medier, og effektiviteten og automatiseringen vokser raskt.
cut_02

Produktregn hos jubilerende Plockmatic

Plockmatic stiller med rekordmange nye produkter under årets Drupa. Ikke minst en ny generasjon av den trofaste Morgana DigiFold som har fått tillegg av Ultra.
Plockmatic-1-1024x683

Ricoh: "Alle vil se utviklingen på inkjetsiden"

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676