Konica Minolta ønsker å løfte frem etiketter og emballasje

PUBLISERT: 4 januar 2023
OPPDATERT: 9 januar
Konica Minolta satser på etiketter oh emballasje på årest utgave av Sign, Print & Promotion, sier produktsjef Morten Hegge.

2023 kommer til å stå i emballasjene og etikettenes tegn for Konica Minolta. Blant annet kommer de til å lansere en automatisert løsning for print på bølgepapp og dessuten en stor etikettprinter. Til Sign, Print & Promotion-messen kommer de til å ha med seg emballasjeprinteren PKG-675i samt det siste tilskuddet AccurioPress C7100.

– Messer er alltid en god anledning for å knytte nye kontakter og treffe eksisterende kunder, sier produktsjef Morten Hegge.

Det er ikke første gang de stiller ut på messen, så han vet hva han snakker om. Og i år kommer det til å være et tydelig tema på selskapets stand.

– Vi har nå stort fokus på forretningsområdene for etikettprint og emballasjeprint. Dette er voksende markeder hvor Konica Minolta ønsker å innta en ledende posisjon. Det vil i løpet av våren 2023 bli lansert flere nye meget spennende produkter. Blant annet en automatisert løsning for print på bølgepapp og en stor etikettprinter.

Emballasjeprinteren PKG-675i

I fjor stilte de ut på Scanpack og der var det fremfor alt ett produkt som fikk mye oppmerksamhet på standen, ifølge Konica Minolta. Og hvorfor endre et vinnende konsept? Til Sign, Print & Promotion kommer de til å ta med seg sin emballasjeprinter PKG-675i.

– En rask, brukervennlig og kompakt maskin for on-demand emballasjetrykk. Dette er en løsning som Konica Minolta vil vise på vår stand under messen.

Men det er ikke det eneste som de kommer til å ha med seg til messen. Tonerbasert digitaltrykk er noe de løfter frem som viktig for trykkerier rundt om i landet.

– Vi vil vise frem vårt nyeste tilskudd – AccurioPress C7100, en 100 siders maskin med en unik inline firesiders trimmeløsning.

En maskin som ifølge Konica Minolta tar automatisering til et nytt nivå, da de mener at arbetsflyten med skjæremal og utskytning er meget brukervennlig.

– Utover dette er C7100 en meget eget allsidig maskin med bred mediastøtte inkludert lange formater og et stort utvalg av inline etterbehandling.

Og ifølge Hegge har de mye mer de gjerne forteller om.

– Under messen treffer du representanter fra Konica Minolta sitt landsdekkende salgs og serviceapparat. Vi i Konica Minolta ser frem til en ny messe og har mye å fortelle våre kunder, avslutter Morten Hegge.

Eksempler på emballasjer printet med PKG-675i.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324