World Wrap Masters inntar Signtext-standen

PUBLISERT: 9 januar 2023
OPPDATERT: 10 januar
Produkt- og markedansvarlig Elin Linnerud fra Signtext inviterer til selskapets lounge på Sign, Print & Protion-messen.

Hvem blir norsk mester i bilfoliering? – det avgjøres på World Wrap Masters som Signtext tar seg av i samarbeid med Fespa Norge og Agi under Sign, Print & Promotion-messen. Selskapet inviterer også inn til deres lounge, hvor de besøkende kan se de siste folienyhetene.

Signtext er en underleverandør av skilt og dekor og til grafisk bransje. I sitt sortiment har de blant annet 3M og Mactac folier og gjennom deres søsterselskap Sign Production leverer de også ferdigprodusert print- skilt- og foliedekor.

Til Sign, Print & Promotion-messen har de påtatt seg et aldeles spesielt oppdrag. Med en stand plassert midt på messegulvet er de vertskap for konkurransen World Wrap Masters som skal kåre den norske mesteren i bilfoliering.

– Det blir ekstra mye liv og røre på vår stand i år; vi gjennomfører World Wrap Masters konkurranse i samarbeid med FESPA Norway og AGI, sier Elin Linnerud som er produkt- og markedsansvarlig hos Signtext. hun fortsetter:

– Det blir en skikkelig wrap-fest med Ole «Solskin» Ravn som speaker under konkurransen, produktdemonstrasjoner i pausene og dyktige deltakere som får bryne seg på blant annet bildekor.

Konkurransen pågår over messens to dager og deltakerne kommer til å benytte seg av 3Ms IJ280 Print Wrap i sine kreasjoner. Den endelige vinneren kåres til norsk mester og går videre til den store Europafinalen i München som finner sted den 23.-24. mai i år.

Meld deg på her.

Lounge midt på messegulvet

Men det blir mer enn bare konkurranse på Signtexts stand. Å vandre rundt på en messe er anstrengende, derfor har de satt opp en avslappende lounge.

–Den er lagd av 100% resirkulert materiale. Vi ønsker å inspirere deg med alle mulighetene Swedboard har, samt vise deg de unike printløsningene vi får til på glassklar folie.

For selvsagt kommer det til å være produkter der som selskapet er forhandlere av, men også informasjon om hvordan de virker som foretak.

– Vi snakker gjerne med deg om vår produksjon, der vårt fokus på arbeidsflyt har gjort at vi kan jobbe raskere, smartere og med de samme ressursene som tidligere, sier Elin Linnerud.

Blant annet er det litt folienyheter som de er sugne på å presentere.

– Vi gleder oss til å vise deg noen av løsningene vi får til med våre printere, gradert effekt med frosted look på glassklar folie, alltid skreddersydd efter kundes ønsker. Print med motiv på begge sider, uten folieblokkering i midten, alt printet i én omgang. 3M lanserer en ny PPF (Paint protection folie) med en unik programvare som gjør monteringen enda enklere og smidigere.

Holdbarhet er stikkordet

Årets tema på Sign, Print & Promotion er «veien mot bærekraft». Flere utstillere spår en grønn fremtid i den grafiske bransjen, også Elin Linnerud.

– Jeg forventer at det grønne skiftet vil sette sitt preg på messen. Vi merker fra markedet en økt etterspørsel etter miljøvennlige materialer, og jeg forventer å se mange spennende løsninger omkring dette fra utstillerne.

I år blir det første gang hun besøker messen som utstiller, hun har nemlig nylig tiltrådt i sin stilling som produkt og markedsansvarlig på Signtext.

– Jeg håper å bli endra bedre kjent med alle våre kunder som jeg kun har snakket med på telefon. Jeg kommer ikke alene; jeg har med meg de erfarne og dyktige kollegaene mine som dere allerede kjenner! Vi ses på messa!

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong