Print Supplies: ”En game changer”

PUBLISERT: 10 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars
Sebastian Erliksson, key account manager hos Print Supplies, er trygg på fremtiden med Mimaki på maskinsiden.
Print Supplies lagde show med sin nye maskinpark fra Mimaki på Sign, Print & Promotion.
Leverandøren av trykkmateriale til storformatproduksjon er nå også en aktør på maskinsiden. I slutten av 2022 inngikk de et samarbeid med Mimaki om å selge deres maskinportefølje på det norske markedet. Siden avtalen ble sluttført har mye for Print Supplies handlet om å bygge en service- og salgsorganisasjon og få alle brikkene på plass. Det sier Sebastian Erliksson, key account manager i Print Supplies.
På Sign, Print & Promotion, 8. – 9. februar, fikk selskapet endelig holde sin etterlengtede premiere med maskindemonstrasjoner for kunder og besøkende.
Hva betyr dette for dere?
– Vi er veldig glade for å ha fått på plass Mimaki og skal nå få dette til å vokse i Norge. De fortjener en bedre posisjon på det norske markedet, sier han og forteller at de nå har en god ordning med hele serviceapparatet – utdannede selgere som kan selge en printer etter kundens behov. Ikke bare selge for å selge.
Print Supplies holdt ikke tilbake – flere av Mimakis printerløsninger ble vist frem på Sign, Print & Promotion-messen 8.-9. februar.

Mimakis maskiner, alt fra planskriveren JFX200-2513 EX til rull-til-rull-skriveren Mimaki CJV330 og print & cut-løsninger ble demonstrert på messestanden.
– Vi har en Rolls Royce – nye 330 fra Mimaki som gir god fart og kvalitet for de som produserer mye. Så har vi en innstegsmodell – JV100 for de som vil begynne å produsere for en liten sum. Den gir mye maskin for pengene.

Han forteller også om Mimakis storebror med UV-blekk, som har den fordelen at den kan skrive ut på alt mulig – et større spekter av muligheter, sier han, og kommenterer også planskriveren:
– Vår flatbed-printer er den bestselgende printeren i sitt segment i Europa.

Planskriveren JFX200-2513 EX.

Materialleverandøren planlegger også å utvide til Sverige.
– Foreløpig har jeg ikke så mye å si om det annet enn at vi kommer til å gå inn i Sverige. En dato er ikke på plass.

Åpner dere et salgskontor?
– Det jeg kan si nå er at vi åpner nettbutikk og nettside i Sverige. Produktene vil gå fra Norge med en samarbeidspartner på transportsiden. Men lageret vil fortsatt være i Norge. Så får vi se hva som skjer.

Sebastian Erliksson forteller at det i første omgang handler om å begynne å selge wrappingfolier og beskyttelsesfilmer. De ser også etter et sted å holde opplæringen sin i Print Supplies Academy i nabolandet.
– Det har vært en suksess for oss. Alle kunder som har vært med oss ​​på folieringskurs har forbedret seg og fått svært verdifull kunnskap.

Materialleverandøren bød også på bilfoliering på messestanden.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Verdenspremiere på Drupa for Xeikons nye etikettpresse

Xeikon skal ha verdenspremiere på Drupa 2024. Det er en etikettpresse som trykker med en ny, egenutviklet blekkserie.
Untitled Design - 1

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie