Print Supplies: ”En game changer”

PUBLISERT: 10 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars
Sebastian Erliksson, key account manager hos Print Supplies, er trygg på fremtiden med Mimaki på maskinsiden.
Print Supplies lagde show med sin nye maskinpark fra Mimaki på Sign, Print & Promotion.
Leverandøren av trykkmateriale til storformatproduksjon er nå også en aktør på maskinsiden. I slutten av 2022 inngikk de et samarbeid med Mimaki om å selge deres maskinportefølje på det norske markedet. Siden avtalen ble sluttført har mye for Print Supplies handlet om å bygge en service- og salgsorganisasjon og få alle brikkene på plass. Det sier Sebastian Erliksson, key account manager i Print Supplies.
På Sign, Print & Promotion, 8. – 9. februar, fikk selskapet endelig holde sin etterlengtede premiere med maskindemonstrasjoner for kunder og besøkende.
Hva betyr dette for dere?
– Vi er veldig glade for å ha fått på plass Mimaki og skal nå få dette til å vokse i Norge. De fortjener en bedre posisjon på det norske markedet, sier han og forteller at de nå har en god ordning med hele serviceapparatet – utdannede selgere som kan selge en printer etter kundens behov. Ikke bare selge for å selge.
Print Supplies holdt ikke tilbake – flere av Mimakis printerløsninger ble vist frem på Sign, Print & Promotion-messen 8.-9. februar.

Mimakis maskiner, alt fra planskriveren JFX200-2513 EX til rull-til-rull-skriveren Mimaki CJV330 og print & cut-løsninger ble demonstrert på messestanden.
– Vi har en Rolls Royce – nye 330 fra Mimaki som gir god fart og kvalitet for de som produserer mye. Så har vi en innstegsmodell – JV100 for de som vil begynne å produsere for en liten sum. Den gir mye maskin for pengene.

Han forteller også om Mimakis storebror med UV-blekk, som har den fordelen at den kan skrive ut på alt mulig – et større spekter av muligheter, sier han, og kommenterer også planskriveren:
– Vår flatbed-printer er den bestselgende printeren i sitt segment i Europa.

Planskriveren JFX200-2513 EX.

Materialleverandøren planlegger også å utvide til Sverige.
– Foreløpig har jeg ikke så mye å si om det annet enn at vi kommer til å gå inn i Sverige. En dato er ikke på plass.

Åpner dere et salgskontor?
– Det jeg kan si nå er at vi åpner nettbutikk og nettside i Sverige. Produktene vil gå fra Norge med en samarbeidspartner på transportsiden. Men lageret vil fortsatt være i Norge. Så får vi se hva som skjer.

Sebastian Erliksson forteller at det i første omgang handler om å begynne å selge wrappingfolier og beskyttelsesfilmer. De ser også etter et sted å holde opplæringen sin i Print Supplies Academy i nabolandet.
– Det har vært en suksess for oss. Alle kunder som har vært med oss ​​på folieringskurs har forbedret seg og fått svært verdifull kunnskap.

Materialleverandøren bød også på bilfoliering på messestanden.

Siste nytt

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Roland DG øker printhastigheten på 3D-objekter markant

Roland DG kunngjør VersaOBJECT LO-640/300-serien, som muliggjør høypresisjons printing direkte på tredimensjonale objekter av nesten alle slag. Dette er printing som ellers gjøres med tampong- eller silketrykk.
versaobject_lo_640_300

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Les videre

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Decorate-IT: Når interiør blir identitet og teknologi kreativ frihet

Mens designverdenen diskuterer trender, bærekraft og personlig uttrykk, bygger Canon bro mellom det mulige og det ønskede. Under arrangementet Decorate-IT 2. april inviterte selskapet til en dag der dekor, identitet og teknologi sto side om side – ikke som motsetninger, men som forutsetninger.
Foto: Lars-Ingar Bragvin Andresen, Texas Reklamebyrå (11)

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel