Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 17 mars 2025
OPPDATERT: 17 mars
Marco Aarnik, administrerende direktør i Print.Com og Wouter Hann fra Simian foran deres Landapresse. Foto: Pressebilde

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.

Ifølge Print.Group-sjef Marco Aarnink er kjøpet et logisk skritt for å fremtidssikre konsernets produksjons- og distribusjonsvirksomhet og samtidig styrke selskapets posisjon i det europeiske trykkerimarkedet.

Siden etableringen i 2018 har Print.Group vokst til å ha en omsetning på mer enn 690 millioner kroner i ni europeiske land. Med dette oppkjøpet går selskapet inn i en ny og dynamisk fase i den europeiske trykkeriindustrien.

Investering i vekst og innovasjon

– Vi investerer i en fremtredende internasjonal posisjon i et raskt skiftende marked. Våre kunder forventer mindre opplag, kortere leveringstider, et bredere og mer bærekraftig produktspekter og personlig service. Vi leverer opp til disse forventningene og differensierer oss ved å tilføre verdi gjennom digitalisering, forenklede arbeidsflyter, oppfyllelse og fleksibel logistikk rett på døren til kunden, sier Marco Aarnink, administrerende direktør og grunnlegger av Print.com

– Med dette oppkjøpet, og det økte volumet det medfører, oppnår vi umiddelbare stordriftsfordeler i vårt konsern. Simians fullt utstyrte og svært optimaliserte produksjonsanlegg gir oss grunnlaget for å opprettholde vår ledende posisjon i et marked som raskt konsoliderer seg – både når det gjelder kostnadseffektivitet og innovasjon.

Simians fremtid innen Print.Group

Det nye produksjonsanlegget vil fungere som et sentralt produksjons- og distribusjonssenter for merkevarene innen Print.Group. Konsolidering av ordrevolumer er en nøkkelprioritet, noe som gjør at Print.Group kan implementere betydelige kostnadsoptimaliseringer som til syvende og sist kommer kundene til gode. Som et resultat vil Print.com Productions nåværende fabrikk i Oss legges ned og virksomheten flyttes til Groningen.

Innenfor den fornyede merkevareporteføljen vil Print.com forbli en eksklusiv plattform skreddersydd for kreative fagfolk, som forhandlere, merkevareeiere, skapere og byråer.

Varemerkene Reclameland, Flyerzone og Drukland vil fortsette å fokusere på direktesalg til små og mellomstore bedrifter. Dette skaper tydelig pris- og produktdifferensiering mellom de ulike merkene, både når det gjelder fysiske produkter og digitale verktøy og tjenester.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade