Skilter på Nøtterøy

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

Etter et par tøffe korona-år har Kolon reklame AS på Nøtterøy bestemt seg for å være først ut av startgropa. De har investert i både laserkuttere og storformatskriver, skaffet seg større lokaler og økt bemanningen med 50 prosent.

Publisert av: 
 

Klartegn for kartongserier

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Hele Invercote pappsortimentet fra Holmen Iggesund har fått grønt lys i henhold til gjeldende kriterier for Nordisk Miljømerking. Dermed er de også godkjent for å inngå i forhandleren Antalis sortiment av grafisk kartong.

Publisert av: 
 

Endring i Scandbooks ledelse

Tekst: Anja Degerholm |

Fra 1. januar 2022 overtok Paulius Juska som konstituert administrerende direktør i Scandbook Group. Dette fordi tidligere konsernsjef Håvard Grjotheim har valgt å midlertidig redusere sine forpliktelser av helsemessige årsaker.

Publisert av: 
 

Konica Minolta: Emballasjetrykk i korte serier

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Flaggskipet for arkmatet tonerproduksjon i store volumer og en kompakt inkjetprinter for printing på emballasje av bølgepapp «on demand» i korte serier. Begge disse vil bli demonstrert i Konica Minoltas utstilling på Sign & Print Scandinavia.

Publisert av: 
 

Adobe med ny løsning for småbedrifter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Sosiale medier har blitt en integrert del av mange menneskers hverdag, og stadig flere markedsfører seg ved å lage kreativt innhold til egne kanaler. En trend som har kommet for å bli, og som Adobe nå møter med et nytt kreativt program: Creative Cloud Express.

Publisert av: 
 

Heidelberg og Gallus dropper Labelexpo

Tekst: Søren Winsløw |

Heidelberg og Gallus har bestemt seg for ikke å delta på Labelexpo Europe i april 2022 i Brüssel. Det har vært en vanskelig avgjørelse, da Gallus alltid har vært en stor utstiller på Labelexpo og har nytt godt av et meget godt samarbeid med arrangøren, skriver de i en pressemelding.

Publisert av: 
 

Passerte 200 millioner

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– BK Grafisk setter ny rekord og passerte 200 millioner kroner i omsetning i 2021. Det forteller en glad Ingar Jansen, som har hatt gleden å se bedriften fortsette å vokse gjennom pandemien. Det har både gjeldt omsetning og bunnlinje.

Publisert av: 
 

Direct mail-firma kjøper syv inkjet-rulleprintere

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

IWCO Direct er et av de største firmaene i USA og Canada som driver med direktereklame. De leverer datadrevne markedsføringsløsninger på trykk. For å optimalisere forretningen har de nettopp investert i ikke mindre enn syv (7) HP PageWide T250 HD inkjet-rulleprintere.

Publisert av: 
 

Hurtig trykking med rask digitalpresse

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Kyocera har valgt Visutech som sin distributør for segmentet produksjonsmaskiner i Skandinavia. På Sign & Print Scandinavia 2022 viser distributøren frem Kyocera Task Alfa Pro 15000c, som egentlig skulle ha debutert på Drupa-messen i 2020.

Publisert av: 
 

Samarbeidet mellom Koenig & Bauer og Durst bærer frukter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Koenig & Bauer Durst GmbH hadde nylig verdenspremiere på den moduloppbygde VariJET 106. Det er en digital arkmaskin for kartongmarkedet. Den er, som firmanavnet antyder, utviklet i et fellesskap mellom trykkerileverandøren Koenig & Bauer og Rolls Roycen blant storformatprintere – Durst.

Publisert av: 
 

Future Book Forum 2021: Transformering av den trykte boken gjennom bærekraftig innovasjon

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressebilde

Bærekraft blir viktigere og viktigere for alle aktører i bokbransjen. Med det økte fokuset på bærekraft handler årets Canon Future Book Forum om å fremme bærekraftig innovasjon i alle deler av forlagsbransjen – fra hvordan bøker produseres, distribueres og er tilgjengelige for deres avtrykk på vår hverdag.

Publisert av: 
 

Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 
 

Fra småtrykk til stort trykkeri

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

Printing startet for 50 år siden som et lite trykkeri. I dag gjør de alt fra markedsføring til trykk, storformat og foliering av biler. Sign & Print dro på besøk for å snakke om trykking etter pandemien.

Publisert av: 
 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 
 

Rask standbygging

Tekst: Claes Nordström |

Å bygge en messestand kan være en slitsom og tidkrevende oppgave. For andre tar det ca 2,5 timer. Det var nemlig alt en representant fra Maxibit trengte for å bygge en 24 kvadratmeter stor stand på Sign & Print-messen i høst.

Publisert av: 
 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 
 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: