272 sider om typografi

Mange hevder at typografifaget er blitt borte i den digitale utviklingen som har pågått de siste tiårene. Det kan vi tildels være enig i – utvilsomt er det mange aktører som ikke behersker kunsten å kommunisere med typografiens edle kunst. Nå har typograf og kjent bransjemann Øyvin Rannem tatt mål av seg til å bringe typografiens hemmeligheter ut til dem som vil lære mer om hvordan lesbarheten kan økes og budskapet forsterkes gjennom riktig skriftvalg og design. I boken finner du 272 sider om typografi og skrift, og den er tilgjengelig nå fra Luth & Co. Den inneholder 12 kapitler, blant annet om skriftklassifisering og skriftanalyse, lesing og leselighet, typografi – et budskap om budskapet, tekstutforming og ombrekking, og skrive- og satsregler. Boken koster kr. 398,-. Behersker du området selv, er det ikke usannsynlig at du har noen kunder som kunne hatt bruk for den.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: