Joker dobler!

PUBLISERT: 1 januar 2001
OPPDATERT: 21 mars

Joker Grafisk hadde fem medarbeidere før sommerferien. Nå er de ti, forteller Akers Avis Groruddalen. – Hva skyldes suksessen, daglig leder og eier Kjetil Sjøeng? – Vi har valgt å investere etter markedets behov. Vi startet et prosjekt for å legge opp en ny strategi for tre år siden. Skulle jeg svare med tre ord vil jeg si: ny digital teknologi. – Kombinasjonen av nye og tradisjonelle produskjonsmetoder gjør at vi kan tilfredsstille markedet 100 prosent. Vi har satset 12 millioner kroner på nytt utstyr og opprusting av lokaler. Jeg vet ikke om noe annet trykkeri i Norge som har en slik komplett digital arbeidsflyt som oss. Kunden kan bestille trykksaker via internett. Så snart bestillingen er gjort, vil vi gi ordre på en fil til alle arbeidsstasjoner i bedriften. Det kommer hele tiden tilbakemeldinger fra produksjonen som gjør at du som kunde kan følge din ordre via internett. Når oppdraget er ferdig kan vi varsle via e-post eller sms, slik at våre kunder til enhver tid er oppdatert. Dette er det nærmeste man i dag kommer en komplett digital arbeidsflyt i vår bransje, konkluderer Sjøeng til Akers Avis Groruddalen..

Les videre

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

Siste nytt

Messe-titt: DTF-bølgen rullet inn

Siden DTF-teknologien (direct-to-film) ble lansert for noen år siden, har det gått rake veien oppover. På Sign, Print & Promotion var det flere utstillere som viste såvel DTF-printere som transferproduksjon.
DTF kollage

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3