Joker Grafisk hadde fem medarbeidere før sommerferien. Nå er de ti, forteller Akers Avis Groruddalen. – Hva skyldes suksessen, daglig leder og eier Kjetil Sjøeng? – Vi har valgt å investere etter markedets behov. Vi startet et prosjekt for å legge opp en ny strategi for tre år siden. Skulle jeg svare med tre ord vil jeg si: ny digital teknologi. – Kombinasjonen av nye og tradisjonelle produskjonsmetoder gjør at vi kan tilfredsstille markedet 100 prosent. Vi har satset 12 millioner kroner på nytt utstyr og opprusting av lokaler. Jeg vet ikke om noe annet trykkeri i Norge som har en slik komplett digital arbeidsflyt som oss. Kunden kan bestille trykksaker via internett. Så snart bestillingen er gjort, vil vi gi ordre på en fil til alle arbeidsstasjoner i bedriften. Det kommer hele tiden tilbakemeldinger fra produksjonen som gjør at du som kunde kan følge din ordre via internett. Når oppdraget er ferdig kan vi varsle via e-post eller sms, slik at våre kunder til enhver tid er oppdatert. Dette er det nærmeste man i dag kommer en komplett digital arbeidsflyt i vår bransje, konkluderer Sjøeng til Akers Avis Groruddalen..