Opptur i Heidelberg

PUBLISERT: 14 februar 2006
OPPDATERT: 21 mars

Heidelberg offentliggjorde nylig regnskapstallene for de første ni månedene av konsernets regnskapsår 2005/6. Resultatet var i perioden 67 mill. EUR, vesentlig bedre enn fjoråret, som i samme periode endte med et underskudd på 18 mill EUR. Konsernomsetningen nådde i perioden 2,44 mill. EUR, en økning på 9 prosent i forhold til året før. Konsernets styreformann Bernhard Schreier mener den positive utviklingen skyldes at den grafiske bransjen har stabilisert seg. – Selv om denne utviklingen ikke gir resultater i alle våre regioner ennå, er salg og resultater klart bedre enn foregående år, sier han. Innenfor forretningsområdet for trykkmaskiner økte Heidelberg salget med over ti prosent, til 2,13 mill. EUR. Ordreinngangen var i perioden 2,4 mill. EUR. For forretningsområdet Postpress nådde salget 271 mill. EUR, en stigning på 11% sammenlignet med året før. Konsernet forventer en moderat vekst for hele regnskapsåret 2005/6, med et årsresultat på omkring 61 mill. EUR.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C