UPM forenkler papiremballasjen

PUBLISERT: 24 februar 2006
OPPDATERT: 24 februar

De fleste gode løsninger er enkle. Slik er det også med UPMs nye løsning for emballering av kontorpapir, der papirpakkene rett og slett emballeres med papir og åpnes med en ”avrivningssnor” som går rundt hele pakken. Vi er kanskje noe tvilende til UPMs påstand om at dette revolusjonerer kontorpapirmarkedet, men erkjenner at nyskapningen har mye for seg. Den nye løsningen ble vist på messen Paperworld i Frankfurt i januar, der den fikk mange lovord for sine ulike fordeler, både miljømessig og brukermessig. Den nye pakken består av 5 papirpakker, hver med 500 ark. Emballasjen består utelukkende av fullt resirkulerbart papir med lavt PE-innhold, slik at emballasjen kan brettes sammen og kastes sammen med annet papiravfall. Sammenlignet med tradisjonell pappemballasje reduseres avfallsmengden med 70 prosent og emballasjevolumet med 40 prosent. Det nye konseptet har fått navnet SmartWrap, og gjør ifølge produsenten det langt enklere å frakte og åpne papirpakkene. Ideen til det nye konseptet kom under en nyskapningskonkurranse for ansatte i UPM-Kymmene, og målsettingen har vært å redusere avfallsmengden samtidig som operasjonene skal bli enklere for brukerne. Den nye emballeringen benyttes foreløpig til produktene Office, Yes Silver og Future.

Les videre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Canon lanserer tre nye storformatprintere

Canon legger til nye storformatprintere til sitt sortiment, i form av imagePROGRAF TZ- og TX-serien. Disse maskinene egner seg spesielt godt for arkitekter og ingeniører, samt for plakatproduksjon.
V610-TZ-32000-LIFESTYLE-07_3x2

iEcho kjøper tysk skjærebordprodusent

Den kinesiske skjære- og fresebordprodusenten iEcho kjøper tyske Aristo.
iecho

Dominos nye printer skriver ut i høy hastighet på flaskekorken

Domino Printing Sciences har lansert en ny serie med raske produkthåndterings- og utskriftsløsninger designet for å støtte drikkevareprodusenter og hjelpe dem med å levere emballasje uten flaskeetiketter av miljømessige og regulatoriske årsaker. Den nye serien skriver ut variable data og maskinlesbare koder, inkludert QR-koder, på korkene for HDPE-emballasje.
Dominov

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1