Adobe satser sterkere på sikkerhet

PUBLISERT: 22 mars 2006
OPPDATERT: 22 mars

Adobe og Symantec er dominerende aktører innenfor programvare for henholdsvis publisering og sikkerhet. Når de to gigantene nå setter inn markedskreftene sammen, vil det helt sikkert merkes ute hos forbrukerne. Spesielt i Windows-miljøer er digitale trusler som virus, ormer og andre ulumskheter et stort problem, og i følge Symantec mangler mellom 30 og 40 prosent av PC-ene som er koblet opp mot Internett, en tilfredsstillende beskyttelse. Som første ledd i samarbeidet mellom de to selskapene kan brukere som laster ned Adobe Reader, laste ned en gratisversjon av Symantecs Norton Security 2006. Den som tror fremstøtet skyldes et plutselig ønske om å gi bort produktene sine, tar nok feil. Brukerne får nemlig umiddelbart tilbud om å kjøpe en oppgradert og bedre utgave av samme programvare. Symantec bedrer dermed tilgjengeligheten på produktene sine, og det er trolig at dette vil bidra til større markedsandeler. Adobe hevder at den viktigste målsettingen er å øke sikkerheten for sine kunder. Trolig får vi snart se flere resultater av samarbeidet, for Kurt Garbe, ansvarlig for Adobes tekniske plattform, poengterer at dette er første steg i Adobes nye samarbeid med Symantec. – Adobes rekkevidde kombinert med Symantecs programvare for sikkerhet vil gjøre internett sikrere for dem som vil ta del i den informasjonen og de tjenester som finnes på Internett, sier han.

Les videre

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong