Adobe satser sterkere på sikkerhet

PUBLISERT: 22 mars 2006
OPPDATERT: 22 mars

Adobe og Symantec er dominerende aktører innenfor programvare for henholdsvis publisering og sikkerhet. Når de to gigantene nå setter inn markedskreftene sammen, vil det helt sikkert merkes ute hos forbrukerne. Spesielt i Windows-miljøer er digitale trusler som virus, ormer og andre ulumskheter et stort problem, og i følge Symantec mangler mellom 30 og 40 prosent av PC-ene som er koblet opp mot Internett, en tilfredsstillende beskyttelse. Som første ledd i samarbeidet mellom de to selskapene kan brukere som laster ned Adobe Reader, laste ned en gratisversjon av Symantecs Norton Security 2006. Den som tror fremstøtet skyldes et plutselig ønske om å gi bort produktene sine, tar nok feil. Brukerne får nemlig umiddelbart tilbud om å kjøpe en oppgradert og bedre utgave av samme programvare. Symantec bedrer dermed tilgjengeligheten på produktene sine, og det er trolig at dette vil bidra til større markedsandeler. Adobe hevder at den viktigste målsettingen er å øke sikkerheten for sine kunder. Trolig får vi snart se flere resultater av samarbeidet, for Kurt Garbe, ansvarlig for Adobes tekniske plattform, poengterer at dette er første steg i Adobes nye samarbeid med Symantec. – Adobes rekkevidde kombinert med Symantecs programvare for sikkerhet vil gjøre internett sikrere for dem som vil ta del i den informasjonen og de tjenester som finnes på Internett, sier han.

Les videre

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

swissQprint gir 3 års garanti – uten dyrere pris

swissQprint viste ingen produktnyheter på Fespa, men kunne fortelle at de nå har tre års garanti på alle sine printere - uten ekstra kostnad.
SQP

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie