Adobe satser sterkere på sikkerhet

PUBLISERT: 22 mars 2006
OPPDATERT: 22 mars

Adobe og Symantec er dominerende aktører innenfor programvare for henholdsvis publisering og sikkerhet. Når de to gigantene nå setter inn markedskreftene sammen, vil det helt sikkert merkes ute hos forbrukerne. Spesielt i Windows-miljøer er digitale trusler som virus, ormer og andre ulumskheter et stort problem, og i følge Symantec mangler mellom 30 og 40 prosent av PC-ene som er koblet opp mot Internett, en tilfredsstillende beskyttelse. Som første ledd i samarbeidet mellom de to selskapene kan brukere som laster ned Adobe Reader, laste ned en gratisversjon av Symantecs Norton Security 2006. Den som tror fremstøtet skyldes et plutselig ønske om å gi bort produktene sine, tar nok feil. Brukerne får nemlig umiddelbart tilbud om å kjøpe en oppgradert og bedre utgave av samme programvare. Symantec bedrer dermed tilgjengeligheten på produktene sine, og det er trolig at dette vil bidra til større markedsandeler. Adobe hevder at den viktigste målsettingen er å øke sikkerheten for sine kunder. Trolig får vi snart se flere resultater av samarbeidet, for Kurt Garbe, ansvarlig for Adobes tekniske plattform, poengterer at dette er første steg i Adobes nye samarbeid med Symantec. – Adobes rekkevidde kombinert med Symantecs programvare for sikkerhet vil gjøre internett sikrere for dem som vil ta del i den informasjonen og de tjenester som finnes på Internett, sier han.

Les videre

Ny KI-drevet printing plattform fra HP

HP har introdusert kunstig intelligens for printere for å gjøre utskriftsprosesser enklere, mer intuitive og feilfrie.
HP DesignJet T850 MFP - Lifestyle 06

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Få en eksklusiv struktur på utskriften med et klikk

Canon presenterte nylig en ny funksjon for Colorado M-serien som kalles FLXture. Med denne er det mulig å lage subtile overflatedetaljer med luksuriøs følelse.
FLXture_small

Spar trykkfarger med spiraler

ECO3s screeningsekspert Els Van Cauwenberghe forklarer at rotasjons- og emballasjetrykkere kan dra nytte av SPIR@L, en ny rastreringteknologi utviklet av ECO3.
els-van-cauwenberghe

Siste nytt

Kreative idéer viktigere enn maskiner for pigg 125-åring

DataTrykk i Stavanger har en historie helt tilbake til 1899. I mange år var det et tradisjonelt trykkeri, men for åtte år siden kastet de ut offsetpressene og staket ut en helt ny retning for familiebedriften.
Hilde Lars 1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Det blåser rundt Canons nye tilvalg for planskriver

Kunder med gjeldende Canon Arizona 1300-serie med FLOW-teknologi kan oppgradere UV-planskriveren til den nyeste FLXflow-teknologiversjonen, inkludert de valgfrie ekstrafunksjonene "Float" og "Instant Switch".
Arizona-1300-FLXflow_Hero1