torsdag 19. mai – uke 20
Adobe og Symantec er dominerende aktører innenfor programvare for henholdsvis publisering og sikkerhet. Når de to gigantene nå setter inn markedskreftene sammen, vil det helt sikkert merkes ute hos forbrukerne. Spesielt i Windows-miljøer er digitale trusler som virus, ormer og andre ulumskheter et stort problem, og i følge Symantec mangler mellom 30 og 40 prosent av PC-ene som er koblet opp mot Internett, en tilfredsstillende beskyttelse. Som første ledd i samarbeidet mellom de to selskapene kan brukere som laster ned Adobe Reader, laste ned en gratisversjon av Symantecs Norton Security 2006. Den som tror fremstøtet skyldes et plutselig ønske om å gi bort produktene sine, tar nok feil. Brukerne får nemlig umiddelbart tilbud om å kjøpe en oppgradert og bedre utgave av samme programvare. Symantec bedrer dermed tilgjengeligheten på produktene sine, og det er trolig at dette vil bidra til større markedsandeler. Adobe hevder at den viktigste målsettingen er å øke sikkerheten for sine kunder. Trolig får vi snart se flere resultater av samarbeidet, for Kurt Garbe, ansvarlig for Adobes tekniske plattform, poengterer at dette er første steg i Adobes nye samarbeid med Symantec. – Adobes rekkevidde kombinert med Symantecs programvare for sikkerhet vil gjøre internett sikrere for dem som vil ta del i den informasjonen og de tjenester som finnes på Internett, sier han.
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: