Sikkerhetsetiketter stopper forfalskning

PUBLISERT: 19 april 2006
OPPDATERT: 19 april

3M i Kina produserer hvert år millioner av klær under varemerket Thinsulate. Popularitet har sin pris, og hvert år blir produsenten utsatt for konkurranse fra billige forfalskninger, noe som har ført til redusert markedstillit og tapt salg for varemerket 3M. Ved hjelp av M-real IBP Packaging Services har 3M nå utviklet nye sikkerhetsetiketter. Den nye etiketten er utviklet med et usynlig, optisk vannmerke. Etiketten består av flere lag som nå har erstattet den tidligere Thinsulate–etiketten. Resultatet har ført til at produksjonen av forfalskninger er stoppet opp og at 3Ms salg igjen er på nivå med produksjonen.

Les videre

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

Tekstilgrossist utvider med 640 nye artikler

L-Shop-Team, med virksomhet blant annet i Norge, introduserer over 640 nye artikler i sitt sortiment fra årsskiftet.
L-shop

Fujifilm lanserer nye tonerpresser med spesialfarger

Fujifilm kommer med fire nye produksjonspresser i midt-sjiktet innenfor sin Revoria Pressstm -serie.
Fujifilm_Revoria_SC285S-2048x719

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Siste nytt

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage