Sikkerhetsetiketter stopper forfalskning

3M i Kina produserer hvert år millioner av klær under varemerket Thinsulate. Popularitet har sin pris, og hvert år blir produsenten utsatt for konkurranse fra billige forfalskninger, noe som har ført til redusert markedstillit og tapt salg for varemerket 3M. Ved hjelp av M-real IBP Packaging Services har 3M nå utviklet nye sikkerhetsetiketter. Den nye etiketten er utviklet med et usynlig, optisk vannmerke. Etiketten består av flere lag som nå har erstattet den tidligere Thinsulate–etiketten. Resultatet har ført til at produksjonen av forfalskninger er stoppet opp og at 3Ms salg igjen er på nivå med produksjonen.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Swissqprint støtter seg på mer ytelse og automatisering

Tekst: Roger Stormo |

Den sveitsiske storformatspesialisten SwissQprint lytter til sine kunder når det gjelder hastighet, automatisering og større brukermuligheter. Det er rulleprinteren Karibu som nå slippes i en raskere modell med tillegg som automatisk dobbeltsidig utskrift og neonblekk. Sign & Print går i dybden med nyhetene i et intervju med selskapets produktsjef Maurus Zeller.

Publisert av: