Ferag med fokus på sivilsiden

Ferag satset mye på sine produkter for sivilsiden på Ipex. Selskapet er velkjent i avissektoren, men på Ipex var de mindre løsningene i høysetet. En av disse er Unidrum, en ryggstiftemaskin som håndterer 60.000 eksemplarer i timen. Unidrum er en 2-opp-modell med splitt/trim-funksjonen Split-trim for «dobbeltproduksjon» av aviser og andre trykksaker med fra 32 til 100 sider. En annen nyhet er Jobstack, en kinesisk utviklet stacker som Ferag nå tar inn i sortimentet. Årsaken er at de ønsker en modell tilpasset mindre volumer og mindre trykkerier. Guido Steffen, konsernsjef hos Ferags eier WRH Marketing, forklarer utvidelsen med at de ikke har ressurser til å utvikle sin egen stackermodell for mindre kunder. Dessuten er det i følge Steffen en meget rimelig løsning; prisen starter på 30.000 euro for den lille modellen Jobstack 20, og på rundt 50.000 euro for storebroren Jobstack 75. Ferag slo samtidig et slag for Memostick, en selvklebende merkelapp av typen «Post-it» som kan festes på aviser og tidskrifter som en del av en annonsekampanje eller som en egen minikampanje for en tidsbestemt periode.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: