Vekst med variable data

PUBLISERT: 8 juni 2006
OPPDATERT: 21 mars

Repro Studio erstattet tre digitale produksjonslinjer med én Igen3, og hevder dette gir gevinst på kapasitet og bedre oppetider. – Flere jobber blir levert på kortere tid, sier daglig leder Roy Carlsen. Produksjonsbedriften Repro Studio har allerede lang erfaring med å trykke med variable data. Med en Igen3-maskin i huset har bedriften fått frigjort kapasitet, og denne skal fylles med flere jobber der innholdet er tilpasset mottakeren. – Vi ser at markedet er i ferd med å forstå at det handler om respons. Hvis en bilforhandler kan få 20-30 prosent respons på en kampanje istedenfor 1-5 prosent, så spiller det liten rolle om produksjonskostnadene øker noen prosent. Verdien på kampanjen blir jo mangedoblet, sier Ken Carlsen. Med Xmpie som verktøy er det nesten ingen grenser for hva han kan produsere. – Nøkkelen er kundens database og hvor vellykket en utsendelse blir er avhengig av hvor dyktig kunden er til å trekke ut riktige data. Det er fortsatt slik at det i de fleste tilfellene er adresseinformasjonen som byttes, men i fremtiden vil dyktige markedsførere lære seg å utnytte kundeinformasjonen bedre. Det er for eksempel lite effektivt å la barnefamilier og pensjonister motta samme reisebudskap for sommerferien, forklarer han.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Omikai Systems kjøpes opp av europeisk leverandør

Omikai Systems leverer skybaserte forretnings- og netthandelssystemer for grafiske designselskaper. Nå kjøpes det svenske selskapet opp av belgiske CERM.
L-R-Jan-Heyse-CEO-at-Cerm-and-Mathias-Erlandsson-CEO-at-Omikai-740x450-1

Bildekavalkade fra Sign, Print & Promotion Del 2

Vi har samlet flere bildeglimt fra Sign, Print & Promotion-messen 2025. Neste messe arrangeres om to år, så sett av 17.-18. mars 2027 i kalenderen allerede nå. Vi sees!
Bildekavalkade