Vekst med variable data

Repro Studio erstattet tre digitale produksjonslinjer med én Igen3, og hevder dette gir gevinst på kapasitet og bedre oppetider. – Flere jobber blir levert på kortere tid, sier daglig leder Roy Carlsen. Produksjonsbedriften Repro Studio har allerede lang erfaring med å trykke med variable data. Med en Igen3-maskin i huset har bedriften fått frigjort kapasitet, og denne skal fylles med flere jobber der innholdet er tilpasset mottakeren. – Vi ser at markedet er i ferd med å forstå at det handler om respons. Hvis en bilforhandler kan få 20-30 prosent respons på en kampanje istedenfor 1-5 prosent, så spiller det liten rolle om produksjonskostnadene øker noen prosent. Verdien på kampanjen blir jo mangedoblet, sier Ken Carlsen. Med Xmpie som verktøy er det nesten ingen grenser for hva han kan produsere. – Nøkkelen er kundens database og hvor vellykket en utsendelse blir er avhengig av hvor dyktig kunden er til å trekke ut riktige data. Det er fortsatt slik at det i de fleste tilfellene er adresseinformasjonen som byttes, men i fremtiden vil dyktige markedsførere lære seg å utnytte kundeinformasjonen bedre. Det er for eksempel lite effektivt å la barnefamilier og pensjonister motta samme reisebudskap for sommerferien, forklarer han.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


En stor del blir igjen hos Skipnes

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder / Skipnes

Skipnes Holding har solgt etikettdelen till Ettiketto. Men den tradisjonelle grafiske produksjonen, i Skipnes Kommunikasjon, blir igjen hos de gamle eierne og planlegges å vokse personalmessig med 25 prosent når Trondheimsfirmaet flytter inn i helt nybygde lokaler til sommeren.

Publisert av: