Vekst med variable data

PUBLISERT: 8 juni 2006
OPPDATERT: 21 mars

Repro Studio erstattet tre digitale produksjonslinjer med én Igen3, og hevder dette gir gevinst på kapasitet og bedre oppetider. – Flere jobber blir levert på kortere tid, sier daglig leder Roy Carlsen. Produksjonsbedriften Repro Studio har allerede lang erfaring med å trykke med variable data. Med en Igen3-maskin i huset har bedriften fått frigjort kapasitet, og denne skal fylles med flere jobber der innholdet er tilpasset mottakeren. – Vi ser at markedet er i ferd med å forstå at det handler om respons. Hvis en bilforhandler kan få 20-30 prosent respons på en kampanje istedenfor 1-5 prosent, så spiller det liten rolle om produksjonskostnadene øker noen prosent. Verdien på kampanjen blir jo mangedoblet, sier Ken Carlsen. Med Xmpie som verktøy er det nesten ingen grenser for hva han kan produsere. – Nøkkelen er kundens database og hvor vellykket en utsendelse blir er avhengig av hvor dyktig kunden er til å trekke ut riktige data. Det er fortsatt slik at det i de fleste tilfellene er adresseinformasjonen som byttes, men i fremtiden vil dyktige markedsførere lære seg å utnytte kundeinformasjonen bedre. Det er for eksempel lite effektivt å la barnefamilier og pensjonister motta samme reisebudskap for sommerferien, forklarer han.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage