Flere farger og funksjoner i Workcentre 7132

PUBLISERT: 4 september 2006
OPPDATERT: 4 september

Xerox satser på flere farger og funksjoner for kontormiljøer i sin nyeste Workcentre-modell, som har fått betegnelsen 7132. Multifunksjonsmaskinen retter seg mot små og mellomstore arbeidsgrupper som ønsker seg mer avanserte funksjoner enn bare kopiering og utskrift. Utskriftskapasiteten er 32 sort/hvitt-sider eller åtte fargesider i minuttet. Maskinen benytter Xerox’ toner Emulsion Aggregation High Gloss, som de hevder gir klarere farger og skarpere detaljer. Blant de mer avanserte finessene i Workcentre 7132 finner vi eksempelvis en funksjon for å lagre dokumenter i postkasser for videresending som e-post, i internt nettverk eller til faks. WorkCentre 7132 håndterer 500 digitale blanketter og formularer som kan skrives ut direkte fra kontrollpanelet. Som støtte finnes «smarte papirskuffer» som oppfatter papirformatet på den aktuelle jobben. For administratoren finnes det i tillegg andre aktuelle verktøy, som programvaren Xerox Smart Esolutions som rapporterer om antall utskrifter, skanninger og kopier. I programmet inngår også funksjoner for detaljstyring av bruken og tilgjengeligheten, lagring av bruksmønstre og beskyttelse for konfidensiell informasjon. Xerox Workcentre 7132 har en utgangspris på rundt 50.000 kroner.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324