Flere syn på digitaltrykk

PUBLISERT: 5 september 2006
OPPDATERT: 21 mars

To nye TWGA-rapporter (Trendwatch Graphic Arts) setter søkelys på digitaltrykk. Digital Printing 2006: Printers og Digital Printing 2006: Creatives & Publishers er to rapporter som belyser trykkerienes og kreatørenes syn på digitaltrykk. Begge rapportene viser at digitaltrykkets innpass i markedet stadig øker, men synet på teknikken avhenger i stor grad av hvilken bransje man befinner seg i. Således ser siviltrykkerier og kopieringsfirmaer andre muligheter enn reklame- og inhouse-byråer, mens publiseringsselskapene har et tredje perspektiv på temaet. Det er nettopp dette de to rapportene forsøker å klarlegge. Digital Printing 2006: Printers og Digital Printing 2006: Creatives & Publishers koster hver 995 dollar. De kan bestilles på www.trendwatchgraphicarts.com.

Les videre

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri

Signcoms eier Igepa Group kjøper opp Scandraft

Signcoms eier Igepa Group kjøper viscom-forhandleren Scandraft med hovedkontor i Mölnlycke. Samtidig blir Anders Trillkott administrerende direktør i hele konsernet.
Anders Trillkott

BI-studenter fremmer Trykt i Norge

Grafisk bransjeforening har engasjert fire BI-studenter som utdanner seg inne digital kommunikasjon og markedsføring til å synliggjøre grafisk produksjon og Trykt i Norge, blant annet i sosiale medier.
trykt-i-norge_logo

Trendrapport: Optimisme til tross for økonomisk motvind

Drupa slipper sin niende "Global Trends Report" i november. De foreløpige resultatene viser at både trykkerier og leverandører tror på et godt 2024, selv om det er krisetider.
Sabine-Geldermann_Drupa

Siste nytt

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri

Ny Caldera RIP lokker med store fargebesparelser

Den franske programvareutvikleren Caldera har nettopp sluppet den nyeste versjonen av Caldera RIP. Fra og med nå vil brukere kunne oppgradere rippen til versjon 17 for å oppleve hele spekteret av nye funksjoner og forbedringer.
caldera

Fullt "trøkk" hos Flisa Trykkeri

Siden 2002 har Flisa Trykkeri hatt "itte akkurat urbant" som slagord. For hvem sa at et vellykket trykkeri ikke kan drives i Bygde-Norge? Flisa Trykkeri er et godt eksempel på dette og flyttet nylig til ti ganger så store lokaler.
Storformat

Tar opp kampen mot restene

Storbildsbolaget i Helsingborg reduserer avfallet med et nytt produkt. Arbeidsmetoden er både klimasmart og sparer penger for kunden.
FotoJet-25-1024x682