Høye digitaltrykk-ambisjoner i Horten

PUBLISERT: 14 september 2006
OPPDATERT: 21 mars

Printxpress har allerede åtte års erfaring i dette markedet, og er opptatt av at man må tilby noe mer enn det kundene selv kan produsere. Derfor tar det nå steget fullt ut, og satser på den kraftigste av alle digitale fargeproduksjonsløsning; iGen3 fra Xerox. Daglig leder Harald Løkeberg bekymrer seg ikke for at de ikke skal fylle den med oppdrag. I tillegg til oppdrag fra Prinfo-kjeden og andre, satser vi sterkt på produksjon med variable data, sier Løkeberg. På det området har de valgt en løsning der både tekst og bilder kan tilpasses unikt til hver mottager, noe han er sikker på at markedsførerne vil forstå nytten av. – Riktig bruk av informasjonen i kundedatabasen vil øke effekten på DM-kampanjer og annen kundekommunikasjon betydelig. Slike oppdrag krever mer av oss, men gir samtidig høyere lønnsomhet enn standardjobbene, sier Løkeberg. Imponert over resultatene Bedriftens nye Xerox iGen3 erstatter en tidligere DocuColor-modell fra Xerox, og har produsert for fullt siden i sommer. Løkeberg trekker frem at iGen3 gir stabilt høy kvalitet på hele spekteret av papirtyper. – Hvis opplaget er 300 eksemplarer, skal alle eksemplarene ha den samme høye kvaliteten. Vi har i tillegg valgt å utføre all ferdiggjøring i en egen produksjonslinje, fordi vi besitter topp moderne utstyr for falsing, stifting, limfresing og spiralisering. Resultatet er at vi kan garantere levering innenfor 48 timer for de aller fleste jobbene, forteller han.

Les videre

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_