Høye digitaltrykk-ambisjoner i Horten

Printxpress har allerede åtte års erfaring i dette markedet, og er opptatt av at man må tilby noe mer enn det kundene selv kan produsere. Derfor tar det nå steget fullt ut, og satser på den kraftigste av alle digitale fargeproduksjonsløsning; iGen3 fra Xerox. Daglig leder Harald Løkeberg bekymrer seg ikke for at de ikke skal fylle den med oppdrag. I tillegg til oppdrag fra Prinfo-kjeden og andre, satser vi sterkt på produksjon med variable data, sier Løkeberg. På det området har de valgt en løsning der både tekst og bilder kan tilpasses unikt til hver mottager, noe han er sikker på at markedsførerne vil forstå nytten av. – Riktig bruk av informasjonen i kundedatabasen vil øke effekten på DM-kampanjer og annen kundekommunikasjon betydelig. Slike oppdrag krever mer av oss, men gir samtidig høyere lønnsomhet enn standardjobbene, sier Løkeberg. Imponert over resultatene Bedriftens nye Xerox iGen3 erstatter en tidligere DocuColor-modell fra Xerox, og har produsert for fullt siden i sommer. Løkeberg trekker frem at iGen3 gir stabilt høy kvalitet på hele spekteret av papirtyper. – Hvis opplaget er 300 eksemplarer, skal alle eksemplarene ha den samme høye kvaliteten. Vi har i tillegg valgt å utføre all ferdiggjøring i en egen produksjonslinje, fordi vi besitter topp moderne utstyr for falsing, stifting, limfresing og spiralisering. Resultatet er at vi kan garantere levering innenfor 48 timer for de aller fleste jobbene, forteller han.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: