En markedsplass med kjempetrøkk!

PUBLISERT: 27 oktober 2006
OPPDATERT: 21 mars

Markedsplassen Print & Publisering, arrangert av AGI Norsk Grafisk Tidsskrift, gikk av stabelen i går, i Thon Hotell Opera i Oslo sentrum. Omkring to hundre markedsarbeidere, informasjonsfolk, forlagsfolk og representanter fra reklamebransjen gikk fra stand til stand og møtte femten oppegående og avanserte leverandører av alle typer publiseringstjenester, både på stand og ved å besøke tre parallelle seminarsesjoner. Trond Blindheim, rektor ved Oslo Markedshøyskole ga Markedsplassen en solid kickoff da han understreket hvor sterkt det trykte mediet faktisk ennå står og at trykksaken som reklamekanal faktisk vil få en snarlig rennessanse, i forhold til for eksempel tv- og radioreklame. Etter fellesforedraget gikk tre parallelle seminarsesjoner, der de utstillende bedriftene viste egne løsninger, noen av dem også sammen med kundene sine. Både gjester og utstillere var gjennomgående svært tilfredse med dagen, og blant utstillerne var det stor enighet om at «dette må vi gjøre igjen, helst om et par år». – For oss ble dagens høydepunkter de rundene der den store festsalen var smekkfull av kunder, og vi fikk være vitne til et høyt aktivitetsnivå på standene. Vi vet vi «traff» med dette arrangementet, både utstillerne og gjestene signaliserte tydelig at de satt pris på muligheten til å treffes på denne måten, sier AGIs redaktør Marit Gullien. – Markedsplassen Print & Publisering kom for å bli. Nå skal vi samle alle utstillere til et evalueringsmøte der vi skal sette standarden for neste Markedsplass, tillegger AGIs salgssjef Lars Erik Bratli. I neste utgave av AGI får du reportasjen og alle bildene!

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Canon åpner dørene for Arena 24

Snart går startskuddet for Canons møteplass for bedrifter på hovedkontoret i Oslo. Den 4. og 5. september står Canons Arena 24 for tur, en plass hvor teknologi og mennesker møtes.
Canon Arena 24

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx