En markedsplass med kjempetrøkk!

PUBLISERT: 27 oktober 2006
OPPDATERT: 21 mars

Markedsplassen Print & Publisering, arrangert av AGI Norsk Grafisk Tidsskrift, gikk av stabelen i går, i Thon Hotell Opera i Oslo sentrum. Omkring to hundre markedsarbeidere, informasjonsfolk, forlagsfolk og representanter fra reklamebransjen gikk fra stand til stand og møtte femten oppegående og avanserte leverandører av alle typer publiseringstjenester, både på stand og ved å besøke tre parallelle seminarsesjoner. Trond Blindheim, rektor ved Oslo Markedshøyskole ga Markedsplassen en solid kickoff da han understreket hvor sterkt det trykte mediet faktisk ennå står og at trykksaken som reklamekanal faktisk vil få en snarlig rennessanse, i forhold til for eksempel tv- og radioreklame. Etter fellesforedraget gikk tre parallelle seminarsesjoner, der de utstillende bedriftene viste egne løsninger, noen av dem også sammen med kundene sine. Både gjester og utstillere var gjennomgående svært tilfredse med dagen, og blant utstillerne var det stor enighet om at «dette må vi gjøre igjen, helst om et par år». – For oss ble dagens høydepunkter de rundene der den store festsalen var smekkfull av kunder, og vi fikk være vitne til et høyt aktivitetsnivå på standene. Vi vet vi «traff» med dette arrangementet, både utstillerne og gjestene signaliserte tydelig at de satt pris på muligheten til å treffes på denne måten, sier AGIs redaktør Marit Gullien. – Markedsplassen Print & Publisering kom for å bli. Nå skal vi samle alle utstillere til et evalueringsmøte der vi skal sette standarden for neste Markedsplass, tillegger AGIs salgssjef Lars Erik Bratli. I neste utgave av AGI får du reportasjen og alle bildene!

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie