En markedsplass med kjempetrøkk!

PUBLISERT: 27 oktober 2006
OPPDATERT: 21 mars

Markedsplassen Print & Publisering, arrangert av AGI Norsk Grafisk Tidsskrift, gikk av stabelen i går, i Thon Hotell Opera i Oslo sentrum. Omkring to hundre markedsarbeidere, informasjonsfolk, forlagsfolk og representanter fra reklamebransjen gikk fra stand til stand og møtte femten oppegående og avanserte leverandører av alle typer publiseringstjenester, både på stand og ved å besøke tre parallelle seminarsesjoner. Trond Blindheim, rektor ved Oslo Markedshøyskole ga Markedsplassen en solid kickoff da han understreket hvor sterkt det trykte mediet faktisk ennå står og at trykksaken som reklamekanal faktisk vil få en snarlig rennessanse, i forhold til for eksempel tv- og radioreklame. Etter fellesforedraget gikk tre parallelle seminarsesjoner, der de utstillende bedriftene viste egne løsninger, noen av dem også sammen med kundene sine. Både gjester og utstillere var gjennomgående svært tilfredse med dagen, og blant utstillerne var det stor enighet om at «dette må vi gjøre igjen, helst om et par år». – For oss ble dagens høydepunkter de rundene der den store festsalen var smekkfull av kunder, og vi fikk være vitne til et høyt aktivitetsnivå på standene. Vi vet vi «traff» med dette arrangementet, både utstillerne og gjestene signaliserte tydelig at de satt pris på muligheten til å treffes på denne måten, sier AGIs redaktør Marit Gullien. – Markedsplassen Print & Publisering kom for å bli. Nå skal vi samle alle utstillere til et evalueringsmøte der vi skal sette standarden for neste Markedsplass, tillegger AGIs salgssjef Lars Erik Bratli. I neste utgave av AGI får du reportasjen og alle bildene!

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01