Markedsplassen Print & Publisering, arrangert av AGI Norsk Grafisk Tidsskrift, gikk av stabelen i går, i Thon Hotell Opera i Oslo sentrum. Omkring to hundre markedsarbeidere, informasjonsfolk, forlagsfolk og representanter fra reklamebransjen gikk fra stand til stand og møtte femten oppegående og avanserte leverandører av alle typer publiseringstjenester, både på stand og ved å besøke tre parallelle seminarsesjoner. Trond Blindheim, rektor ved Oslo Markedshøyskole ga Markedsplassen en solid kickoff da han understreket hvor sterkt det trykte mediet faktisk ennå står og at trykksaken som reklamekanal faktisk vil få en snarlig rennessanse, i forhold til for eksempel tv- og radioreklame. Etter fellesforedraget gikk tre parallelle seminarsesjoner, der de utstillende bedriftene viste egne løsninger, noen av dem også sammen med kundene sine. Både gjester og utstillere var gjennomgående svært tilfredse med dagen, og blant utstillerne var det stor enighet om at «dette må vi gjøre igjen, helst om et par år». – For oss ble dagens høydepunkter de rundene der den store festsalen var smekkfull av kunder, og vi fikk være vitne til et høyt aktivitetsnivå på standene. Vi vet vi «traff» med dette arrangementet, både utstillerne og gjestene signaliserte tydelig at de satt pris på muligheten til å treffes på denne måten, sier AGIs redaktør Marit Gullien. – Markedsplassen Print & Publisering kom for å bli. Nå skal vi samle alle utstillere til et evalueringsmøte der vi skal sette standarden for neste Markedsplass, tillegger AGIs salgssjef Lars Erik Bratli. I neste utgave av AGI får du reportasjen og alle bildene!