Fullt hus med Joker

PUBLISERT: 30 oktober 2006
OPPDATERT: 21 mars

Luths åpne hus kommer like sikkert som den første snøen, og i år var grillteltet og presentasjonene lagt til Joker Grafisk på Ammerud i Oslo. De 170 som besøkte bedriften under de to åpne dagene, fant en splitter ny NexPress digitalpresse med overflatebehandler, sort/hvitt digitaltrykkmaskin, en totalrenovert ferdiggjøringsmaskin med blant annet nye false- og skjæremaskiner. Blant annet, for her manglet bare en ny offsetmaskin. Daglig leder Kjetil Sjøeng i Joker Grafisk utelukker ikke at dagens 4-fargemaskin i A3-format også vil få avløsning i løpet av et par år. Joker Grafisk satser altså offensivt, og vil utvilsomt inn i digitaltrykkmarkedet. Daglig leder Kjetil Sjøeng er ikke redd for å satse på én totalleverandør, snarere tvert i mot. – Vår erfaring med Luth er meget god, og da vi evaluerte markedet, så vi at de var den eneste leverandøren som kunne stå ansvarlig for alle de nye brikkene vi ville ha på plass, sier den offensive Joker-sjefen, som heller ikke er redd for å slippe konkurrentene inn i eget hus. – Tvert i mot, det er viktig å være åpen og bygge gode relasjoner, sier Sjøeng, som ser for seg å tilby digitaltrykktjenester både til reklamemarkedet og til privatmarkedet. Hele produksjonen til Joker er knyttet sammen i et Heidelberg Prinect nettverk, og de besøkende fikk blant annet se hvordan ordre-/kalkyledelen i Heidelberg Prinance fungerer. Nexpress-maskinen er utstyrt med fem fargeverk, og ved hjelp av Kodak NexGlosser kan man produsere lakklignende overflater. For sort/hvitt digitaltrykk har Joker anskaffet en Infotec IS 2105, med online fals og stift og mulighet for å legge inn fargeomslag. Joker produserer plater både til eget bruk og for andre trykkerier, og har investert i CTP-løsningen Heidelberg Suprasetter 74 MCL, med helautomatisk og fremkallingsfri plateproduksjon i 52- og 74-format. Fra Luths side ble det også understreket at det nå er tilgjengelig en ny Suprasetter 52. Ferdiggjøringsavdelingen har vært nevnt, der vi hos Joker finner en falsemaskinen Heidelberg Stahlfolder TH 56, med helautomatisk innstilling av falselommer, mulighet for start/stopp-perforering og lukket vindusfals. Takket være tilknytningen til Prinect-nettverket og bruk av CIP-4 data, er maskinen innstilt og klar på under minuttet. Det er trykkfølsomme betjeningsskjermer som gjelder for tiden, noe både falsemaskinen og den nye skjæremaskinen Polar 78XT er utstyrt med. Siste produksjonsledd før distribusjon er en kompakt plastpakkemaskin. Jeppe B. Nielsen hos Luth Gruppen var godt fornøyd med å legge arrangementet til Joker. – Presentasjonene var fulle, og totalt var 170 kunder innom. Dermed fikk vi formidlet løsningen, arbeidsflyten og denne kundens besparelser til markedet. Joker Grafisk har investert i mye nytt utstyr fra oss, og det var et enkelt valg å legge arrangementet hit, sier han til AGI.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01