Fullt hus med Joker

PUBLISERT: 30 oktober 2006
OPPDATERT: 21 mars

Luths åpne hus kommer like sikkert som den første snøen, og i år var grillteltet og presentasjonene lagt til Joker Grafisk på Ammerud i Oslo. De 170 som besøkte bedriften under de to åpne dagene, fant en splitter ny NexPress digitalpresse med overflatebehandler, sort/hvitt digitaltrykkmaskin, en totalrenovert ferdiggjøringsmaskin med blant annet nye false- og skjæremaskiner. Blant annet, for her manglet bare en ny offsetmaskin. Daglig leder Kjetil Sjøeng i Joker Grafisk utelukker ikke at dagens 4-fargemaskin i A3-format også vil få avløsning i løpet av et par år. Joker Grafisk satser altså offensivt, og vil utvilsomt inn i digitaltrykkmarkedet. Daglig leder Kjetil Sjøeng er ikke redd for å satse på én totalleverandør, snarere tvert i mot. – Vår erfaring med Luth er meget god, og da vi evaluerte markedet, så vi at de var den eneste leverandøren som kunne stå ansvarlig for alle de nye brikkene vi ville ha på plass, sier den offensive Joker-sjefen, som heller ikke er redd for å slippe konkurrentene inn i eget hus. – Tvert i mot, det er viktig å være åpen og bygge gode relasjoner, sier Sjøeng, som ser for seg å tilby digitaltrykktjenester både til reklamemarkedet og til privatmarkedet. Hele produksjonen til Joker er knyttet sammen i et Heidelberg Prinect nettverk, og de besøkende fikk blant annet se hvordan ordre-/kalkyledelen i Heidelberg Prinance fungerer. Nexpress-maskinen er utstyrt med fem fargeverk, og ved hjelp av Kodak NexGlosser kan man produsere lakklignende overflater. For sort/hvitt digitaltrykk har Joker anskaffet en Infotec IS 2105, med online fals og stift og mulighet for å legge inn fargeomslag. Joker produserer plater både til eget bruk og for andre trykkerier, og har investert i CTP-løsningen Heidelberg Suprasetter 74 MCL, med helautomatisk og fremkallingsfri plateproduksjon i 52- og 74-format. Fra Luths side ble det også understreket at det nå er tilgjengelig en ny Suprasetter 52. Ferdiggjøringsavdelingen har vært nevnt, der vi hos Joker finner en falsemaskinen Heidelberg Stahlfolder TH 56, med helautomatisk innstilling av falselommer, mulighet for start/stopp-perforering og lukket vindusfals. Takket være tilknytningen til Prinect-nettverket og bruk av CIP-4 data, er maskinen innstilt og klar på under minuttet. Det er trykkfølsomme betjeningsskjermer som gjelder for tiden, noe både falsemaskinen og den nye skjæremaskinen Polar 78XT er utstyrt med. Siste produksjonsledd før distribusjon er en kompakt plastpakkemaskin. Jeppe B. Nielsen hos Luth Gruppen var godt fornøyd med å legge arrangementet til Joker. – Presentasjonene var fulle, og totalt var 170 kunder innom. Dermed fikk vi formidlet løsningen, arbeidsflyten og denne kundens besparelser til markedet. Joker Grafisk har investert i mye nytt utstyr fra oss, og det var et enkelt valg å legge arrangementet hit, sier han til AGI.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1