torsdag 19. mai – uke 20
Joker Grafisk hadde fem medarbeidere før sommerferien. Nå er de ti, forteller Akers Avis Groruddalen. – Hva skyldes suksessen, daglig leder og eier Kjetil Sjøeng? – Vi har valgt å investere etter markedets behov. Vi startet et prosjekt for å legge opp en ny strategi for tre år siden. Skulle jeg svare med tre ord vil jeg si: ny digital teknologi. – Kombinasjonen av nye og tradisjonelle produskjonsmetoder gjør at vi kan tilfredsstille markedet 100 prosent. Vi har satset 12 millioner kroner på nytt utstyr og opprusting av lokaler. Jeg vet ikke om noe annet trykkeri i Norge som har en slik komplett digital arbeidsflyt som oss. Kunden kan bestille trykksaker via internett. Så snart bestillingen er gjort, vil vi gi ordre på en fil til alle arbeidsstasjoner i bedriften. Det kommer hele tiden tilbakemeldinger fra produksjonen som gjør at du som kunde kan følge din ordre via internett. Når oppdraget er ferdig kan vi varsle via e-post eller sms, slik at våre kunder til enhver tid er oppdatert. Dette er det nærmeste man i dag kommer en komplett digital arbeidsflyt i vår bransje, konkluderer Sjøeng til Akers Avis Groruddalen..
I fjor lanserte Fujifilm to nyheter i storformatklassen, Acuity Ultra R2 og Acuity Prime 20/30. Begge disse vil vises under Fespa-messen innenfor rammen av konseptet «Blueprint Live». Dette blir Fujifilms største investering i Fespa de siste fem årene.
Publisert av:Det har bare gått et drøyt halvår siden Fespa i Amsterdam, men nå er det igjen tid for messe. Fra 31. mai til 3. juni møtes trykkeri- og skiltbransjen til gjenbesøk på Messe Berlin. OBS: Ledelsen i Fespa har kommet med en korrigering angående koronatiltakene rundt messen.
Publisert av:Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av: