Adobe slipper PDF-spesifikasjonene

PUBLISERT: 1 februar 2007
OPPDATERT: 21 mars

Adobe ønsker at PDF skal bli en internasjonal ISO-standard. Derfor overlater de hele PDF 1.7-formatet til den uavhengige organisasjonen AIIM. PDF har blitt en de facto-standard for sikker utveksling av informasjon siden Adobe lanserte PDF-spesifikasjonen i 1993. Alle typer organisasjoner bruker PDF for lagring av elektroniske dokumenter som skal kunne deles med andre og lagres over lang tid. Nå skal Adobe overlate hele spesifikasjonen for Portable Document Format (PDF) 1.7 til AIIM, en uavhengig organisasjon for håndtering av dokumenter. Hensikten er å gjøre PDF til en standard i henhold til International Organization for Standardization, ISO. Siden 1995 har Adobe vært med i flere arbeidsgrupper som utvikler tekniske spesifikasjoner for publisering av ISO og selskapet har vært med på å ta frem deler av PDF-formatet og gjort disse til ISO-standarder. Dette gjelder PDF for Archive (PDF/A) og PDF for Exchange (PDF/X) som allerede er ISO-standarder. PDF for Engineering (PDF/E) og PDF for Universal Access (PDF/UA) er foreslåtte standarder. Dessuten er AIIM PDF for Healthcare (PDF/H) foreslått som Best Practice Guide. AIIM administrerer PDF/A, PDF/E, PDF/UA og PDF/H. – Å slippe hele PDF-formatet til ISO for standardisering er neste logiske steg i utviklingen av PDF. Ved å gjøre dette viser vi at vi vil la PDF forbli et åpent format. Myndigheter og organisasjoner verden over etterspør stadig mer åpne formater og gjennom å la en ekstern organisasjon vedlikeholde formatet kommer PDF til å fortsette den gode utviklingen det har hatt i løpet av de 15 årene det har eksistert, sier Kevin Lynch, senior vice president i Adobe. Adobe vil slippe hele spesifikasjonen for Adobe PDF 1.7 slik den er beskrevet i PDF Reference Manual på www.adobe.com/devnet/pdf/pdf_reference.html. AIIM skal nå kontrollere spesifikasjonen og så ta frem et utkast som skal presenteres for ISO.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01