mandag 16. mai – uke 20
Drupa 2008 ser ut til å bli større enn noen sinne, og det skyldes ikke minst digitaltrykkets utbredelse. Den grafiske messen arrangeres i perioden 29. mai til 11. juni neste år i Düsseldorf, og 1800 utstillere har bestilt plass på det 170.000 kvadratmeter store området. I følge arrangørene vil flere av de største utstillerne ha større utstillinger enn noen gang tidligere, i tillegg til at flere av de asiatiske utstillerne vil stille ut sammen. Drupas prosjektleder Manuel Mataré forteller også at digitaltrykk vil få større oppmerksomhet enn noen gang tidligere under messen. – Det som er mest slående er den store etterspørselen fra digitaltrykkaktørene. Sammenlignet med Drupa 2004 kommer dette området til å vokse betydelig og spille en nøkkelrolle på messen. Under Drupa 2008 vil vi ha et samlet område med aktører innenfor digitaltrykk og førtrykk, som Xerox, HP Indigo, Agfa og Fuji. Andre digitaltrykkprodusenter, som Kodak, Konica Minolta og Ricoh vil holde til i området rundt disse.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av:In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.
Publisert av: