Bjørnøy og Grøset med «Klimaløft»

PUBLISERT: 28 mars 2007
OPPDATERT: 21 mars

I dag har miljøvernminister Helen Bjørnøy lansert sin nye kampanje «Klimaløftet». Med på laget har hun blant andre trykkeriet Grøset. – Vi skal løfte sammen for et bedre klima og forplikte oss til å redusere utslippene. Kampanjen er viktig for å gi informasjon om hvordan vi skal gå frem, sier miljøvernminister Helen Bjørnøy. Klimaløftet skal rette seg mot husholdninger, bedrifter, kommuner og offentlig etater. Kampanjen skal bidra til økt forståelse, engasjement og motivasjon til å være med og redusere klimautslippene, skriver departementet i sin pressemelding. Et Eksempel på kampanjeaktivitet er en foredragsturné ved navn «Himmel og Hav» som Siri Kalvig står for, sammen med andre fra firmaet Storm og Meteorologisk institutt. Kampanjen vil også inneholde andre skreddersydde foredragspakker, et handlingsprogram for næringslivet og en fotokonkurranse ved navn «Se klima!». Selskapene Grøseth trykkeri. Vesta, COOP, Scandic, HRG Nordic, Toyota, Posten, og Mesterhus og Harald A. Møller A/S, Tandberg og Gjensidige inngikk klimaløfte og forplikter seg dermed til å gjøre sin del av klimajobben. Miljøvernministeren åpnet også en nettportal, som skal være et samlende nettside for klimaarbeidet. Dette blir en nettportal inn til mange sentrale aktører på klimaområdet, både de som har faktakunnskap om klimaendringer og de som jobber med løsningene, forteller departementet.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Canon åpner dørene for Arena 24

Snart går startskuddet for Canons møteplass for bedrifter på hovedkontoret i Oslo. Den 4. og 5. september står Canons Arena 24 for tur, en plass hvor teknologi og mennesker møtes.
Canon Arena 24

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx