Bjørnøy og Grøset med «Klimaløft»

PUBLISERT: 28 mars 2007
OPPDATERT: 21 mars

I dag har miljøvernminister Helen Bjørnøy lansert sin nye kampanje «Klimaløftet». Med på laget har hun blant andre trykkeriet Grøset. – Vi skal løfte sammen for et bedre klima og forplikte oss til å redusere utslippene. Kampanjen er viktig for å gi informasjon om hvordan vi skal gå frem, sier miljøvernminister Helen Bjørnøy. Klimaløftet skal rette seg mot husholdninger, bedrifter, kommuner og offentlig etater. Kampanjen skal bidra til økt forståelse, engasjement og motivasjon til å være med og redusere klimautslippene, skriver departementet i sin pressemelding. Et Eksempel på kampanjeaktivitet er en foredragsturné ved navn «Himmel og Hav» som Siri Kalvig står for, sammen med andre fra firmaet Storm og Meteorologisk institutt. Kampanjen vil også inneholde andre skreddersydde foredragspakker, et handlingsprogram for næringslivet og en fotokonkurranse ved navn «Se klima!». Selskapene Grøseth trykkeri. Vesta, COOP, Scandic, HRG Nordic, Toyota, Posten, og Mesterhus og Harald A. Møller A/S, Tandberg og Gjensidige inngikk klimaløfte og forplikter seg dermed til å gjøre sin del av klimajobben. Miljøvernministeren åpnet også en nettportal, som skal være et samlende nettside for klimaarbeidet. Dette blir en nettportal inn til mange sentrale aktører på klimaområdet, både de som har faktakunnskap om klimaendringer og de som jobber med løsningene, forteller departementet.

Les videre

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

For få utdannes – "Situasjonen begynner å bli kritisk"

At det utdannes for få blir påpekt som et stort urovarsel for den grafiske bransjen. Det betyr at antallet personer som rekrutteres uten formell opplæring til bransjen øker. Det går fram av en ny rekrutteringsrapport fra den svenske bransje-og arbeidsgiverorganisasjonen Grafiska Företagen.
eva_gluckman

Stibo kjøper trykkeri ut av konkursbo

Danske Stibo Completes administrerende direktør Søren Henriksen forklarer i et intervju med Sign & Print hva dette vil bety.
Soren-Henriksen

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie