Bjørnøy og Grøset med «Klimaløft»

PUBLISERT: 28 mars 2007
OPPDATERT: 21 mars

I dag har miljøvernminister Helen Bjørnøy lansert sin nye kampanje «Klimaløftet». Med på laget har hun blant andre trykkeriet Grøset. – Vi skal løfte sammen for et bedre klima og forplikte oss til å redusere utslippene. Kampanjen er viktig for å gi informasjon om hvordan vi skal gå frem, sier miljøvernminister Helen Bjørnøy. Klimaløftet skal rette seg mot husholdninger, bedrifter, kommuner og offentlig etater. Kampanjen skal bidra til økt forståelse, engasjement og motivasjon til å være med og redusere klimautslippene, skriver departementet i sin pressemelding. Et Eksempel på kampanjeaktivitet er en foredragsturné ved navn «Himmel og Hav» som Siri Kalvig står for, sammen med andre fra firmaet Storm og Meteorologisk institutt. Kampanjen vil også inneholde andre skreddersydde foredragspakker, et handlingsprogram for næringslivet og en fotokonkurranse ved navn «Se klima!». Selskapene Grøseth trykkeri. Vesta, COOP, Scandic, HRG Nordic, Toyota, Posten, og Mesterhus og Harald A. Møller A/S, Tandberg og Gjensidige inngikk klimaløfte og forplikter seg dermed til å gjøre sin del av klimajobben. Miljøvernministeren åpnet også en nettportal, som skal være et samlende nettside for klimaarbeidet. Dette blir en nettportal inn til mange sentrale aktører på klimaområdet, både de som har faktakunnskap om klimaendringer og de som jobber med løsningene, forteller departementet.

Les videre

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri

Signcoms eier Igepa Group kjøper opp Scandraft

Signcoms eier Igepa Group kjøper viscom-forhandleren Scandraft med hovedkontor i Mölnlycke. Samtidig blir Anders Trillkott administrerende direktør i hele konsernet.
Anders Trillkott

BI-studenter fremmer Trykt i Norge

Grafisk bransjeforening har engasjert fire BI-studenter som utdanner seg inne digital kommunikasjon og markedsføring til å synliggjøre grafisk produksjon og Trykt i Norge, blant annet i sosiale medier.
trykt-i-norge_logo

Siste nytt

"Liker ikke tanken på å avvikle"

Per Rune Guldbrandsen har drevet Kopi Partner i Sandefjord i 25 år. På grunn av alder og ønske om latere dager har han forsøkt å selge sin virksomhet uten hell – til tross for stabile omsetningstall.
Kopipartner

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

De legger listen for automatisert avisproduksjon

ECO3 ønsker å ta automatiseringen av avisproduksjonen til neste nivå med den nye versjonen av arbeidsflytløsningen Arkitex. Nye funksjoner gjør at tredjepartssystemer kan integreres bedre i programmet.
Arkitex-1024x683

De ønsker å være best i Norge på profilprodukter

Trykkeri.no gjør en satsing på profilartikler og har satt seg et høyt mål: å bli Norges største profilkjede. Ved å samarbeide skal medlemsbedriftene kunne tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene.
Trykkeri