Bjørnøy og Grøset med «Klimaløft»

I dag har miljøvernminister Helen Bjørnøy lansert sin nye kampanje «Klimaløftet». Med på laget har hun blant andre trykkeriet Grøset. – Vi skal løfte sammen for et bedre klima og forplikte oss til å redusere utslippene. Kampanjen er viktig for å gi informasjon om hvordan vi skal gå frem, sier miljøvernminister Helen Bjørnøy. Klimaløftet skal rette seg mot husholdninger, bedrifter, kommuner og offentlig etater. Kampanjen skal bidra til økt forståelse, engasjement og motivasjon til å være med og redusere klimautslippene, skriver departementet i sin pressemelding. Et Eksempel på kampanjeaktivitet er en foredragsturné ved navn «Himmel og Hav» som Siri Kalvig står for, sammen med andre fra firmaet Storm og Meteorologisk institutt. Kampanjen vil også inneholde andre skreddersydde foredragspakker, et handlingsprogram for næringslivet og en fotokonkurranse ved navn «Se klima!». Selskapene Grøseth trykkeri. Vesta, COOP, Scandic, HRG Nordic, Toyota, Posten, og Mesterhus og Harald A. Møller A/S, Tandberg og Gjensidige inngikk klimaløfte og forplikter seg dermed til å gjøre sin del av klimajobben. Miljøvernministeren åpnet også en nettportal, som skal være et samlende nettside for klimaarbeidet. Dette blir en nettportal inn til mange sentrale aktører på klimaområdet, både de som har faktakunnskap om klimaendringer og de som jobber med løsningene, forteller departementet.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Går for gull i Kobbervikdalen

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

Med 11 medarbeidere kunne de fylt et fotballag. Akkurat det overlater de til Strømsgodset, der Skilt design foretrekker å delta i fotballklubbens eksklusive “Sølvklubben”. På skilt- og dekorsiden derimot, er det ingen overdrivelse å si at bedriften selv går for gull.

Publisert av: 

Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

Publisert av: