Wittusen & Jensen vil styrke miljøsatsingen

PUBLISERT: 11 april 2007
OPPDATERT: 21 mars

GRIP (Grønt I Praksis) har inngått en ”grønn allianse» med Wittusen & Jensen Business Partner AS. I følge en pressemelding fra Wittusen & Jensen er formålet å styrke selskapets miljøprofil, og gi dem en sterkere og tydeligere posisjon når det gjelder miljø- og samfunnsansvar. Det er første gang GRIP inngår denne type samarbeid med en aktør i kontor- og datarekvisitabransjen. GRIP er stiftet av Miljøverndepartementet, og bistår norsk næringsliv med miljøforbedringer. Det opplyses at GRIP skal bidra med rådgivning og kartlegging knyttet til miljøaspektene ved Wittusen & Jensens virksomhet. I samarbeidet skal det vektlegges å etablere mer bevisste holdninger og miljøkompetanse hos kjedens medarbeidere, både når det gjelder egen drift og produkter. Wittusen & Jensen vil også bli en del av GRIPs næringslivsnettverk, med bedrifter som arbeider aktivt for et bedre miljø. – Rekvisitabransjen står overfor store miljømessige utfordringer, blant annet fordi vi representerer et stort forbruk av materialer og kjemikalier, og genererer mye transport. Wittusen og Jensen er ydmyke i forhold til hvilken miljøbelastning vi bidrar til. Vi trenger hjelp til å sette i gang miljøsatsingen, og til å finne relevante tiltak i vår egen drift. Som en av landets ledende rekvisitaforhandlere har vi et ansvar for å bidra til et best mulig miljø. Vi ønsker en tydeligere miljøprofil, sier Børrestuen.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C