Wittusen & Jensen vil styrke miljøsatsingen

PUBLISERT: 11 april 2007
OPPDATERT: 21 mars

GRIP (Grønt I Praksis) har inngått en ”grønn allianse» med Wittusen & Jensen Business Partner AS. I følge en pressemelding fra Wittusen & Jensen er formålet å styrke selskapets miljøprofil, og gi dem en sterkere og tydeligere posisjon når det gjelder miljø- og samfunnsansvar. Det er første gang GRIP inngår denne type samarbeid med en aktør i kontor- og datarekvisitabransjen. GRIP er stiftet av Miljøverndepartementet, og bistår norsk næringsliv med miljøforbedringer. Det opplyses at GRIP skal bidra med rådgivning og kartlegging knyttet til miljøaspektene ved Wittusen & Jensens virksomhet. I samarbeidet skal det vektlegges å etablere mer bevisste holdninger og miljøkompetanse hos kjedens medarbeidere, både når det gjelder egen drift og produkter. Wittusen & Jensen vil også bli en del av GRIPs næringslivsnettverk, med bedrifter som arbeider aktivt for et bedre miljø. – Rekvisitabransjen står overfor store miljømessige utfordringer, blant annet fordi vi representerer et stort forbruk av materialer og kjemikalier, og genererer mye transport. Wittusen og Jensen er ydmyke i forhold til hvilken miljøbelastning vi bidrar til. Vi trenger hjelp til å sette i gang miljøsatsingen, og til å finne relevante tiltak i vår egen drift. Som en av landets ledende rekvisitaforhandlere har vi et ansvar for å bidra til et best mulig miljø. Vi ønsker en tydeligere miljøprofil, sier Børrestuen.

Les videre

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

FESPA Norway inviterer til årskonferanse

Kunstig intelligens, teknologi og innovasjon i grafisk bransje. Det står på programmet når FESPA Norway inviterer til sin årlige konferanse for medlemmer og andre interesserte.
Fespa kollage

Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.
HeroBannerDifferenceV2_2-e1701283123527

Siste nytt

Kreative idéer viktigere enn maskiner for pigg 125-åring

DataTrykk i Stavanger har en historie helt tilbake til 1899. I mange år var det et tradisjonelt trykkeri, men for åtte år siden kastet de ut offsetpressene og staket ut en helt ny retning for familiebedriften.
Hilde Lars 1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Gallus lanserer et forskningsgjennombrudd - matt UV-inkjet

Gallus Group, et datterselskap av Heidelberger Druckmaschinen AG, lanserer nå det de kaller et forskningsgjennombrudd: Gallus MatteJet-teknologi.
MatteJet_01x

Det blåser rundt Canons nye tilvalg for planskriver

Kunder med gjeldende Canon Arizona 1300-serie med FLOW-teknologi kan oppgradere UV-planskriveren til den nyeste FLXflow-teknologiversjonen, inkludert de valgfrie ekstrafunksjonene "Float" og "Instant Switch".
Arizona-1300-FLXflow_Hero1