HP gjør det enklere for miljøbevisste kunder

PUBLISERT: 12 april 2007
OPPDATERT: 21 mars

HP har utviklet en IT-miljødeklarasjon for forbruksmateriell til skrivere. Deklarasjonen skal gjøre det enklere for rekvisitakundene å kjøpe miljøvennlige produkter uavhengig av hvilken leverandør man velger. Deklarasjonen fungerer på den måten at den sammenligner miljøkriteriene fra en rekke miljømerkinger, som Svanemerket her hjemme, Blå Engel i Tyskland og annen miljøinformasjon som kundene ofte etterspør. Siden miljøinformasjonen er standardisert, skal det bli enklere for kunden å sammenligne ulike produkter ut fra et miljøperspektiv. Som produsent kan man slutte seg til deklarasjonen, forutsatt at man oppfyller visse krav. Disse inkluderer alt fra vekten på blekkpatronene og farlig innhold, til returprogrammer og sikkerhetsdatablader for forbruksproduktene. – Med IT-miljødeklarasjonen er alle vinnere, sier Claes Pregner, markedssjef for IPG Supplies i HP Sverige. Ved å gi kundene sammenlignbar informasjon blir det lettere for miljøbevisste kunder å velge riktig.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01