Ny avispresse i Mosjøen

PUBLISERT: 24 april 2007
OPPDATERT: 21 mars

For de trykkeriansatte ved NR1 Trykk i Mosjøen ble det dårlig med påskeferie. I stedet ble det jobbet kontinuerlig med å få en ny 40 siders avisrotasjonspresse i drift. Den produserer blant annet Helgeland Arbeiderblad, som nå får mulighet til å trykke med fire farger på samtlige avissider. Det betyr blant annet at de kan tilfredsstille annonsørene på en bedre måte enn tidligere. – Begrensningene i den gamle pressa på antall fargesider gjorde at vi ikke kunne levere et fullgodt produkt. Annonsørene etterspør farger, og nå blir det slutt på at vi må melde tilbake at alle fargesidene dessverre er fulle. Nå er det farger i hele avisen, sier salgssjef i Helgeland Arbeiderblad, Roy Lasse Leknes til avisens egen nettutgave. Ledelsen i Helgeland Arbeiderblad ser investeringen i et helgelandsperspektiv, og ser for seg at det nå blir trykking i Mosjøen i mange år fremover. Planen er videre at hele avisen skal få en ansiktsløfting til sommeren. Redaktør Are Andersen gleder seg over de nye fargemulighetene. – For leserne blir det en umiddelbar forbedring, blant annet ved at vi kan trykke en større avis på samme legg. I praksis betyr det færre innstikk, og en avis som blir lekrere og lettere å håndtere, uttaler han på Helgeland Arbeiderblads nettutgave.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Ricoh Norge tar markedsandeler med tonerpresse

Ifølge tall fra IDC Market Research styrker Ricoh Norge sin posisjon i markedet for produksjonsprintere for første halvår 2024, med nesten 50 prosent markedsandel i high-end-segmentet.
Ricoh kollage 2

Canon åpner dørene for Arena 24

Snart går startskuddet for Canons møteplass for bedrifter på hovedkontoret i Oslo. Den 4. og 5. september står Canons Arena 24 for tur, en plass hvor teknologi og mennesker møtes.
Canon Arena 24

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx