Aller Trykk holder stillingen

PUBLISERT: 25 april 2007
OPPDATERT: 21 mars

Avisen Varingen melder at Aller Trykk nådde en omsetning på 331 millioner kroner i fjor, mot 332 millioner året før. Sett i lys av at prisene ble redusert i forhold til året før, er rotasjonstrykkeriet i Nittedal godt fornøyd med resultatet. Aller Trykk konkurrerer mot det europeiske markedet, hvor blant annet lønningene er lavere enn hos norske arbeidstakere. Da bedriften reforhandlet en del av sine avtaler i fjor, måtte de redusere prisene tilsvarende netto ti millioner kroner lavere enn året før, for å henge med i markedet. Investering i bedrifttes nye Roland rotasjonspresse oppgis som en medvirkende årsak til at driftsresultatet for fjoråret var på 7,6 millioner kroner – mot 21,4 millioner kroner i 2005. Administrerende direktør Trond Bøe ser imidlertid lyst på situasjonen. – Resultatet for 2006 er dårligere enn for 2005, men som budsjettert. Vi er svært godt fornøyd med vår nye presse, og følger budsjettene så langt i år, forteller han til Varingen. Avisen opplyser at den nye trykkmaskinen kostet om lag 80 millioner kroner og økte kostnader og avskrivninger i regnskapsåret med cirka ti millioner kroner. Bedriften hadde 323 millioner kroner i rene driftskostnader, hvorav 187 millioner kroner er varekostnader og 76 millioner kroner er lønnskostnader.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01