Selger ferdiggjøring, kjøper digitaltrykk

PUBLISERT: 15 juni 2007
OPPDATERT: 21 mars

Lobo Media har solgt sin ferdiggjøringsavdeling til Grafisk Spiralisering AS. Lokalene fylles opp med kraftige digitaltrykkmaskiner. Lobo Medias ferdiggjøringsavdeling, inkludert samlestifter, limfreseutstyr, fals/stift og seks medarbeidere, overtas fra 1. juli av Grafisk Spiralisering AS. Der vil det hele inngå i et nytt selskap med navnet Oslo Limfres AS, eid av og lokalisert hos Grafisk Spiralisering på Furuset. Daglig leder i Grafisk Spiralisering, Kurt Rasmussen, sier til AGI at de først og fremst vil satse på limfresing av små opplag, opp til 4000 eksemplarer. – Det er stor kunnskap om limfresing som nå overtas, og vi ser for oss å benytte anledningen til å lære opp nye bokbindere på dette området, sier han. Avtalen innebærer at Oslo Limfres vil håndtere ferdiggjøringen av de fleste oppdragene fra Lobo Media. Forventet årlig omsetning i det nye selskapet er ca. 6 millioner kroner. Hos Lobo Media flytter nytt digitaltrykkutstyr inn i den tidligere ferdiggjøringsavdelingen. En Kodak Nexpress for fargeproduksjon og en Xerox Nuvera 288 for sort/hvitt-produksjon kommer på plass i løpet av sommeren, og daglig leder Arne Lie forteller at de spesielt vil satse på databasepublisering og produksjon med variable data. – Vi har høy kompetanse på xml og Adobe FrameMaker, og har allerede en stor oppdragsmengde som vi vil hente hjem til eget hus, eller flytte fra offset til digitaltrykk, forteller han. Bildet: Kurt Rasmussen (t.v.) og Grafisk Spiralisering kjøper ferdiggjøringsavdelingen til Arne Lie (t.h.) og Lobo Media. Seks medarbeidere blir med fra Økern til Furuset.

Les videre

Print.com investerer for sterk internasjonal posisjon

Print.Group, holdingselskapet bak den europeiske printplattformen Print.com, har kjøpt opp trykkeriet Simian. Oppkjøpet inkluderer salgsplattformene Reclameland, Flyerzone og Drukland samt Simians 23.000 kvadratmeter store produksjonsanlegg nær Groningen i Nederland.
MarcoAarnink-WouterHaan-2

Danish Connection presenterer banebrytende trykksaker

Et fast og forfriskende innslag på våre Sign, Print & Promotion-messer er fargerike Janne Høgshøj fra Danish Connection, som kommer med en utstilling med trykksaker som skal inspirere både trykkerier og kreative sjeler til det som er mulig. Men noen besøkende vet kanskje ikke hvem Janne Høgshøj er og hva Danish Connection står for, så vi snakket med Janne for å finne ut mer. 
Janne-DC

Printere og varmepresser i aksjon på messen

Kreatek tilbyr DTF-printere, UV-printere, broderimaskiner, varmepresser og tekstiltrykk-løsninger for både små og store produksjoner. Litt av dette viser de på Sign, Print & Promotion.
Kreatek

NI Solutions viser fremtidens trykkproduksjon

Svenske NI Solutions retter seg mot en bred kundekrets i grafisk bransje, deriblant storformatprodusenter, trykkerier, prepressavdelinger, emballasje- og etikettprodusenter.
NI 1 w

Siste nytt

Sign, Print & Promotion bildekavalkade

Her er noen bildeglimt fra dag 2 på Sign, Print & Promotion-messen 2025.
frontimage

Plockmatic sparket i gang messen med et salg

Ålesundsbedriften Kortshop inngikk avtale på en maskin før Sign, Print & Promotion knapt hadde åpnet dørene. En skjæremaskin fra Mohr, solgt av Plockmatic, skal effektivisere produksjonen.
Plockmatic 1

Den første "Mystery Wrap"-vinneren kåret

Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Wrap 3

Inkjet i høye hastigheter er fremtiden for Ricoh

Arkbasert toner er fortsatt et viktig segment for Ricoh, men det er innenfor inkjet det er et reelt potensial for både utvikling og vekst. Dette sier Eef de Ridder, visepresident for Ricoh Europes grafiske kommunikasjonssegment, i et intervju med Sign&Print.
Ricoh-Eef-2