Ferske og kompetente fra HiG

PUBLISERT: 28 juni 2007
OPPDATERT: 21 mars

Torsdag 7. juni 2007 avholdt Høgskolen i Gjøvik avgangsutstilling for Bachelor i mediedesign og fremføring av hovedprosjekter for Bachelor i mediemanagement. Avgangsstudentene ved Mediedesign stilte ut praktiske designprosjekter som de har jobbet med i løpet av de tre studieårene ved skolen. Studiet Bachelor i mediedesign er en estetisk-kommunikativ utdanning innen visuell kommunikasjon med fokus på typografi og skrift og brukskvalitet i digitale medier. Ved uteksaminering har studentene en portefølje av praktiske designløsninger som bokdesign, tidsskriftdesign, webdesign, bedriftsprofilering og annet har studentene også hatt tekniske fag som multimedieproduksjon og fargestyring, samfunnsfag (som prosjektstyring, medierett og markedsføring) og humaniorafag som fotografihistorie, typografihistorie og designhistorie. Mediemanagement Avgangsstudentene ved Mediemanagement fremførte hovedprosjekter hvor mediebedrifter fra hele landet har vært eksterne oppdragsgivere. Studiet Bachelor i mediemanagement avløste forøvrig fire år siden HiGs grafiske ingeniørstudium for fire år siden, og inneholder tekniske mediefag som informasjons- og publiseringsteknologi, trykksaksproduksjon og multimedieproduksjon, økonomi- og ledelsesfag samt markedsføringsfag. Det ble også avholdt et velbesøkt mini-seminar om fargestyring og omvisning på høgskolens fargelaboratorium samme dag, får vi vite fra HiG. Bildet: Her studerer førsteamanuensis i fotografihistorie Roger Erlandsen mappen til avgangsstudent og nyslått Bachelor i Mediedesign ved Høgskolen i Gjøvik, Anna Hauge Nordnes.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1