Torsdag 7. juni 2007 avholdt Høgskolen i Gjøvik avgangsutstilling for Bachelor i mediedesign og fremføring av hovedprosjekter for Bachelor i mediemanagement. Avgangsstudentene ved Mediedesign stilte ut praktiske designprosjekter som de har jobbet med i løpet av de tre studieårene ved skolen. Studiet Bachelor i mediedesign er en estetisk-kommunikativ utdanning innen visuell kommunikasjon med fokus på typografi og skrift og brukskvalitet i digitale medier. Ved uteksaminering har studentene en portefølje av praktiske designløsninger som bokdesign, tidsskriftdesign, webdesign, bedriftsprofilering og annet har studentene også hatt tekniske fag som multimedieproduksjon og fargestyring, samfunnsfag (som prosjektstyring, medierett og markedsføring) og humaniorafag som fotografihistorie, typografihistorie og designhistorie. Mediemanagement Avgangsstudentene ved Mediemanagement fremførte hovedprosjekter hvor mediebedrifter fra hele landet har vært eksterne oppdragsgivere. Studiet Bachelor i mediemanagement avløste forøvrig fire år siden HiGs grafiske ingeniørstudium for fire år siden, og inneholder tekniske mediefag som informasjons- og publiseringsteknologi, trykksaksproduksjon og multimedieproduksjon, økonomi- og ledelsesfag samt markedsføringsfag. Det ble også avholdt et velbesøkt mini-seminar om fargestyring og omvisning på høgskolens fargelaboratorium samme dag, får vi vite fra HiG. Bildet: Her studerer førsteamanuensis i fotografihistorie Roger Erlandsen mappen til avgangsstudent og nyslått Bachelor i Mediedesign ved Høgskolen i Gjøvik, Anna Hauge Nordnes.