Annonsereduksjon i tradisjonelle medier

PUBLISERT: 10 august 2007
OPPDATERT: 21 mars

Annonseringen i aviser og magasiner ble dramatisk redusert gjennom fjoråret, viser en britisk undersøkelse. En av årsakene er at annonsørene i større grad velger internett som markedskanal. Resultatet av undersøkelsen, som er bestilt av organisasjonen World Advertising Research Center, er klar og tydelig. Den viser at annonsering i tradisjonelle medier som tv, aviser og DM i stor grad overtas av nye medier, som vokste med nærmere 48 prosent i fjor. Det eneste trykte mediet som opplevde vekst, var utendørsreklame, der veksten var 4 prosent. Til tross for nedgangen står pressen fremdeles for den største delen av annonsemarkedet, med 43,7 prosent. Hele undersøkelsen vil bli publisert i Advertising Associations Advertising Statistics Yearbook 2007.

Les videre

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Stor interesse for Brand Factory etter konkursen

Etter konkursen i Brand Factory Printhouse og Brand Factory Holding ser konkursbostyreren gode forutsetninger for å finne kjøpere til de to selskapene, alternativt deler av virksomheten. Prosessen forventes å være ferdig i løpet av desember måned.
Brand-Factory-1024x683

Brand Factory Printhouse begjærer seg konkurs

Brand Factory har hatt store økonomiske problemer de siste årene og har vært gjennom en rekonstruksjon. Nå melder selskapet at det begjærer seg konkurs for forretningsområdet Printhouse. De lønnsomme forretningsområdene Signs & Graphics Sverige og Norge samt Logistikk vil fortsatt drives.
Jakob-1_1600-1024x680

Siste nytt

En fordel med PVC-fritt i måling av CO2-avtrykk

Spandex har fått et konsulentselskap til å utføre en uavhengig validering av karbonavtrykket til populære trykk- og skjærefolier i ImagePerfect-serien. Resultatene viser at de PVC-frie produktene etterlater et mindre fotavtrykk sammenlignet med tradisjonelle folier.
Evergreen Spandex

Ricoh inngår partnerskap for å utvide storformatporteføljen

Ricoh Europe har inngått et strategisk partnerskap med Flora Digital, en kinesisk flatbed- og storformat inkjet-printerprodusent.
Ricoh-Flora

Müller Martini kjøper Hunkeler

Etter nøye vurdering har familiene bak de to selskapene bestemt seg for å slå sammen Hunkeler Group med Müller Martini Group.
MM-Hunkeler

Trykkeriet med kunst som nisje

Da kunstneren Tammo Rist fikk et stipend brukte han pengene til å kjøpe en Epson-printer for å kunne skrive ut sine egne verk – og andres. Det skulle utvikle seg til digitaltrykkeriet PIGS.
PIGS Tammo