Ny semiproff speilrefleks fra Canon

Canon har i dag storlansering av produkter, blekkskrivere, digitale kameraer, videokameraer, bordskannere og andre godsaker. Vi falt blant annet for den nye digitale speilrefleksmodellen EOS 40D; et hendig, robust og funksjonsrikt kamera til fornuftig pris. Det er straks tilgjengelig til en pris av drøyt 13.000 kroner, inklusiv mva. Med 10,1 megapiksler CMOS-sensor, 6,5 bilder per sekund i serieopptak, et nyutviklet AF-system og imponerende god 3,0 tommers LCD-skjerm med Live View-innstilling, er EOS 40D en modell som bør passe for både profesjonelle og semiprofesjonelle fotografer og andre bildebrukere. Kameraet benytter den nye plattformen for EOS-teknologi som Canon introduserte tidligere i år, i den profesjonelle modellen EOS 1D Mark III. Canons DIGIC III-prosessor gir rask respons på alle funksjoner, bedre fargegjengivelse og nærmest umiddelbar oppstart. EOS-systemet har også et integrert rensesystem som fjerner støv på sensoren, og det solide kamerahuset i magnesiumlegering virker svært robust. – EOS 40D representerer et viktig trinn i EOS-utviklingen for avanserte amatører. Mye av teknologien som er utviklet for vår EOS-1-serie er innebygd i kameraet, sier Lene Finstad, Markedsdirektør Canon Consumer Imaging, Norge.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Fra glade gubber til e-handel

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilde

System for virkelig å kunne e-handle med trykksaker. Og da også komplekse former for emballasje. Det er dette det tyske selskapet Cloudlab gjør i år. Dette raskt voksende selskapet – fra 50 ansatte i vår til 75 nå – brukes av de tyske nettrykkeriene, samt trykkerier rundt om i verden og siden en tid tilbake nå også flere steder i Skandinavia.

Publisert av: 

Jobben med holdbarhet: Slik opplever firmaer det

Tekst: Claes Nordström |

56 prosent av de spurte europeiske selskapene synes det er vanskelig å gjøre grønne investeringer fordi andre forretningsproblemer blir sett på som mer krevende. Og bare en tredjedel av bedriftslederne ser den digitale transformasjonen som en muliggjører for mer bærekraftig forretningspraksis. Dette kommer frem i en ny Ricoh-studie.

Publisert av: 

Digital etikett- og emballasjeløsning fra A-Å fra Konica Minolta

Tekst: Lis Lykke | Foto: Pressebilder

Etiketter og emballasje er de to vekstområdene som i dag er i den grafiske bransjen. Hos Konica Minolta har de satt sammen noen forslag til hvordan trykkerier kan bli en del av den positive utviklingen, ikke bare med en etikettskriver, men med hele løsningen.

Publisert av: 

Digitale etiketter i kulturhus

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

For fem år siden var all etikettrykking hos Totaltrykk med offset og flexo. Mindre opplag og behovet for fleksibilitet førte til den første digitale etikettmaskinen i 2017. I sommer var det på tide med neste generasjon Konica Minolta-maskin – 40 prosent raskere og mer fleksibel. Sign & Print besøkte trykkeriet.

Publisert av: 

BK Dekorima: Satser stort på skilt

Tekst: Peter Ollén | Foto: Peter Ollén

– Hvert år ser vi på de store jobbene vi har gjort og tenker: Hva skal vi gjøre neste år? Da er det alltid nye, minst like store jobber. Så mens andre sliter, klarte vi å øke salget med 60 prosent i første halvår 2021, sier daglig leder Arne Nybo i BK Dekorima i Sandefjord. […]

Publisert av: 

«99% av forespørsler på e-post er bortkastet tid»

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Søren Winsløw

Anders Rehhoff, eier av trykkeriet A.R.T. i Skanderborg i Danmark gidder ikke å bruke tid på å besvare e-posthenvendelser fra ukjente kunder. Han rusler heller rundt i det lokale industriområdet en solfylt solskinnsdag og innhenter bestillinger.

Publisert av: