Fra og med 27. august 2007 endrer VISKOM navn NHO Grafisk. Det nye navnet ble enstemmig vedtatt på generalforsamlingen i forbindelse med landsmøtet i Tønsberg i helgen. – Våre medlemsbedrifter synes å være meget godt fornøyd med at vi nå har fått et navn som i større grad er relatert til deres daglige virke, sier administrerende direktør Pål Stephensen. Samlende «Ordet grafisk er historisk sett godt forankret. I vår bransje er dette det begrepet som hyppigst blir benyttet i all omtale av produkter og tjenester. Våre medlemsbedrifter jobber med publisering på nett og papir, serigrafi, ferdiggjøring og bokbind. Med andre ord utvikling av grafiske produkter og tjenester», skriver organisasjonen på sitt nye nettsted. – NHO Grafisk vil dermed virke samlende i en meget differensiert bransje. Alle våre medlemsbedrifter vil føle seg hjemme i NHO Grafisk, sier Stephensen. Tydelig og synlig – At vi nå gjennom vårt nye navn signaliserer en sterkere tilknytning til NHO, har blitt meget positivt mottatt av våre medlemmer. Vi tror dette er strategisk viktig og nyttig, ikke minst fordi det vil gjøre oss tydeligere og mer synlige. Nå vet alle at vi er en arbeidsgiverorganisasjon i NHO som representerer norsk grafisk industri, sier Stephensen. Internasjonalt Ordet grafisk er et internasjonalt begrep som har samme innhold i de aller fleste land og språk. Den engelske versjonen av NHO Grafisk er Norwegian Federation of Graphic Arts Enterprises. Skape, publisere, distribuere – Med ordene skape, publisere og distribuere i profilen vår, understreker vi enda sterkere hva våre medlemsbedrifter leverer av produkter og tjenster. På denne måten tydeliggjøres hele verdikjeden i grafisk produksjon, forklarer Stephensen.