VISKOM blir NHO Grafisk

PUBLISERT: 27 august 2007
OPPDATERT: 21 mars

Fra og med 27. august 2007 endrer VISKOM navn NHO Grafisk. Det nye navnet ble enstemmig vedtatt på generalforsamlingen i forbindelse med landsmøtet i Tønsberg i helgen. – Våre medlemsbedrifter synes å være meget godt fornøyd med at vi nå har fått et navn som i større grad er relatert til deres daglige virke, sier administrerende direktør Pål Stephensen. Samlende «Ordet grafisk er historisk sett godt forankret. I vår bransje er dette det begrepet som hyppigst blir benyttet i all omtale av produkter og tjenester. Våre medlemsbedrifter jobber med publisering på nett og papir, serigrafi, ferdiggjøring og bokbind. Med andre ord utvikling av grafiske produkter og tjenester», skriver organisasjonen på sitt nye nettsted. – NHO Grafisk vil dermed virke samlende i en meget differensiert bransje. Alle våre medlemsbedrifter vil føle seg hjemme i NHO Grafisk, sier Stephensen. Tydelig og synlig – At vi nå gjennom vårt nye navn signaliserer en sterkere tilknytning til NHO, har blitt meget positivt mottatt av våre medlemmer. Vi tror dette er strategisk viktig og nyttig, ikke minst fordi det vil gjøre oss tydeligere og mer synlige. Nå vet alle at vi er en arbeidsgiverorganisasjon i NHO som representerer norsk grafisk industri, sier Stephensen. Internasjonalt Ordet grafisk er et internasjonalt begrep som har samme innhold i de aller fleste land og språk. Den engelske versjonen av NHO Grafisk er Norwegian Federation of Graphic Arts Enterprises. Skape, publisere, distribuere – Med ordene skape, publisere og distribuere i profilen vår, understreker vi enda sterkere hva våre medlemsbedrifter leverer av produkter og tjenster. På denne måten tydeliggjøres hele verdikjeden i grafisk produksjon, forklarer Stephensen.

Les videre

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage

Åpen dag og montasjekurs på Årnes

Sign text og Sign production inviterer til to dager med inspirasjon, læring og innovasjon. Opplev det siste innen dekor og folie, og delta på et montasjekurs med Gavin Swallow fra 3M som demonstrerer nye Protection Wrap Film.
Sign text kollage

Rykker ut til postkassens forsvar: «Store konsekvenser»

Den 16. desember 2024 kom Postutvalget med sin rapport om fremtidens posttjenester. Grafisk bransjeforening er svært kritiske og mener at det er «dramatisk hvis postkasselevering opphører».
Postbud leverer pakker

Siste nytt

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage