Nær 30 tommer fra Eizo

PUBLISERT: 26 oktober 2007
OPPDATERT: 26 oktober

Skjermprodusenten Eizo lanserer sin hittil største skjerm og lover en kvalitet som tidligere ikke har eksistert i denne klassen. Den nye 30-tommeren med betegnelsen Flexscan SX3031W har en betraktningsflate på 29,8 tommer. I første rekke er den beregnet på brukere innenfor CAD/CAM, DTP, grafisk produksjon, bildebehandling og webdesign. Oppløsningen på 2560 x 1600 (16:10) gjør at skjermen også stiller strenge krav til grafikkortet. Den har maksimal lysstyrke på 260 candela per kvadratmeter, kontrastforhold på 900:1 og vertikal og horisontal betraktningsvinkel på 178 grader, noe som i følge produsenten er i absolutt toppklasse for samtlige områder. Responstiden er det heller ikke mye å utsette på; 6 millisekunder i mellomtonene. Flexscan SX3031W er i stand til å vise 68 milliarder farger med en 12-bits LUT (Look Up Table). Den grafiske skjermen har flere spesialfunksjoner, blant annet bilde-i-bilde, slik at to datamaskiner kan være tilknyttet skjermen samtidig. I såfall vil begge bildene vises samtidig med 1200 x 1600 punkters oppløsning. 30-tommeren skal være tilgjengelig i løpet av november.

Les videre

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Fotoprint med stor wow-effekt

Hvordan kan man skille seg ut i et marked i endring? For FotoPhono, som har lang erfaring med å produsere kunsttrykk, var svaret å satse stort på maskinsiden. Ikke minst for å kunne tilby ChromaLuxe-produkter av høy kvalitet.
FotoPhono kollage

Marabu går grønt med ny sertifisering

Nylig ble blekkprodusenten Marabu sertifisert i henhold til Greenguard. En merking som viser at et produkt er testet og evaluert for å møte strenge grenser for kjemiske utslipp. Et budskap som Marabu legger vekt på under Drupa.
Marabu-4-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324